7 בנקים נסגרו בארה"ב; חשש מנפילת בנק גדול בטקסס

בנק גרנטי ניצב בפני קריסה לאחר שהפסיד מאות מיליוני דולרים בשנה האחרונה ולקוחותיו מושכים את הפיקדונות ■ אם החשש יתממש - יהיה זה הבנק הגדול ביותר שנפל השנה ■ בינתיים בג'ורג'יה וניו יורק - 7 בנקים נוספים נסגרו הלילה על ידי ה-FDIC

7 בנקים נוספים נסגרו אמש (ו') בארה"ב והביאו את מניין הבנקים שקרסו השנה ל-64 במספר - המספר הגבוה ביותר מאז 1992. הבנקים שנסגרו על ידי ה-FDIC (זרוע ביטוח הפיקדונות של ה'פד') הינם 6 שלוחות של Security Bank במדינת ג'ורג'יה ובנק נוסף בניו יורק - Waterford Village. נציין כי בג'ורג'יה לבדה נסגרו השנה 16 בנקים.

סך הנכסים של הבנקים עומד על 2.8 מיליארד דולר והיו בהם פיקדונות בסך של 2.4 מיליארד דולר, אולם ה-FDIC מבטחת רק 812.6 מיליון דולר מהפיקדונות. כך, הגיע היקף ביטוח הפיקדונות של הממשל האמריקני השנה ל-13.5 מיליארד דולר.

עוד זה מדבר וזה בא - שמות הבנקים שנסגרו הלילה עדיין טריים במוחם של האמריקנים, וכבר מדברים על הבנק הבא שעלול ליפול - בנק גרנטי (Guaranty Financial Group). לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, הבנק השני בגודלו במדינת טקסס, הודה כי הוא צפוי לקרוס בשל הפסדי עתק ומשיכות פיקדונות על ידי הלקוחות אשר הפילו את ההון העצמי שלו.

הבנק, אשר אחד מלקוחותיו הוא המשקיע הנודע קארל איכן, מנהל מו"מ עם קבוצת משקיעים אשר עשויה להצילו, אולם בשלב זה לא ידוע עם המו"מ יבשיל לכדי עסקה של ממש. לבנק נכסים בהיקף של 16 מיליארד דולר ויותר מ-150 סניפים במדינות קליפורניה וטקסס.

אם הבנק אכן יקרוס - יהיה זה הבנק הגדול ביותר שנפל השנה בארה"ב. הבנק לא פירסם דוחות כספיים מאז הרבעון השלישי של 2008. לפי ההערכות, הוא הפסיד 444 מיליון דולר ב-2008 ו-256 מיליון דולר נוספים ברבעון הראשון של 2009.