מיהו הבכיר החריג שדורש מסיטי שכר של 100 מיליון דולר?

אנדרו הול, סוחר בכיר בסיטיגרופ, דורש שכר של 100 מ' ד' עבור שנת 2009 - לאחר שקיבל שכר דומה בשנה שעברה ■ בין שיעורי החתירה לשיעורי הבלט שלו, הול הוא גם אחד האספנים הגדולים בעולם של אמנות מודרנית וברשותו טירה בת 1,000 שנים בגרמניה

רק לפני חודשים ספורים השתולל משבר פיננסי בוול סטריט וזרע הרס בכל פינה. בנקי ההשקעות הגדולים נעלמו מהנוף - חלקם דרך פשיטת רגל או מיזוג ואחרים דרך שינוי הסטטוס לבנקים מסחריים לכל דבר כדי לזכות בהלוואות מהפדרל ריזרב. הממשל האמריקני חיבר את המוסדות הפיננסים למכונת הנשמה ובין היתר דרש לרסן את חגיגת השכר בוול סטריט. היום, כשהכלכלה רק מתחילה להפגין סימני התאוששות - החתולים השמנים בוול סטריט חוזרים שוב להיות רעבים.

אנדרו הול, סוחר בכיר בסיטיגרופ , דורש מקבוצת הפיננסים לשלם לו שכר שנתי של לא פחות מ-100 מיליון דולר, בגין הסכם השכר המיוחד שנחתם עימו לשנת 2009. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הול עומד בראש חטיבת המסחר באנרגיה של סיטי. במידה וסיטי תשלם להול את שכרו היא עלולה להיכנס לעימות מול הממשל האמריקני (אשר בקרוב יגיע להחזקה של כ-34% ממניות החברה). מצד שני, סירובה של סיטי לשלם יגרום ככל הנראה לעזיבתו של הול ויפתח מאבק משפטי בין שני הצדדים.

"שמירה על העובדים המוכשרים והשגת כישרונות חדשים היא מפתח להצלחתה של סיטי ולהצלחתם של בעלי המניות שלה", מסרה החברה בהצהרה רשמית.

אגב, לא צריך לרחם על הול גם אם הוא לא יקבל את 100 מיליון הדולרים שהוא דורש, שכן גם בשנה שעברה הוא קיבל שכר של 100 מיליון דולר. הול מחזיק בטירה בגרמניה שהוקמה לפני כ-1,000 שנים, שם הוא מציג לראווה את אוסף חפצי האמנות שלו. בכלל, הול הוא דמות לא רגילה בנוף של וול סטריט: הוא נוהג לעזוב את המשרד אחר הצהריים והולך לשיעורי חתירה או התעמלות עם המורה לבלט שלו. הוא גם מבין האספנים הגדולים בעולם של חפצי אמנות מודרנית, ובאוסף שלו ישנן גם עבודות בלתי רגילות החוקרות נושאים שונים, כולל אלה הקשורים לקציר הדמים של הנאצים.

לא רק בסיטי מתחילים לחזור תלושי השכר הדשנים. סוכנות בלומברג דיווחה אתמול (ו') כי JP מורגן-צ'ייס , הבנק השני בגודלו בארה"ב שנזקק לסיוע של הממשל כדי להיחלץ מהמשבר הפיננסי, מתכנן העלאות שכר עבור חלק מעובדיו החל משנת 2010.

שני המוסדות הפיננסים הללו מצטרפים לחברת הביטוח AIG, אשר לפני כשבועיים ביקשה אישור מהממשל לחלק בונוסים בהיקף של 2.4 מיליארד דולר - למרות שהיא שקועה בחובות עתק וכמעט קרסה בספטמבר האחרון לולא עזרתו של הממשל. בקשתה של AIG עוררה זעם רב בקרב קהילת הטוקבקיסטים בארה"ב, בהמשך לביקורת הציבורית החריפה שעוררה חלוקת בונוסים מצידה לפני כ-4 חודשים.