האופציות על הדולר מאותתות על היחלשותו כנגד השקל

נחלש בכ-0.1% ל-3.863 שקלים ■ כלכלני בנק איגוד: הגדלה זהירה של ההשקעה במניות - ע"ח אג"ח קונצרני ■ על רקע נתוני האינפלציה, ממליצים להעדיף השקעה באפיק השקלי של אג"ח בטווחים של 2-4 שנים

היום, כבכל יום ראשון, לא מתקיים מסחר בין בנקאי במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו היחלשות של 0.1% לרמה של 3.863 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר במט"ח. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.867 שקלים, לאחר שנחלש ב-0.36%.

"בסה"כ ומעבר לאווירה האופטימית של השוק, נראה כי המצב הכלכלי התייצב, יחסית למה שהיה פה לפני חודשיים שלושה. מצד שני, האבטלה החמורה ברחבי העולם עשויה גם בהמשך לקלקל את השמחה ולהיות לטריז בגלגלי הכלכלה". כך מציינים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית על השוק המקומי.

הכלכלנים מזכירים, כי המעו"ף התבסס בשבוע החולף מעל רמת ה-900 נקודות, כשהוא מגיע לשיא שלא היינו בו מאז ספטמבר 2008. בארץ, סכנת האינפלציה עדיין מרחפת, בעיקר לנוכח החלטת הריבית הצפויה ביום שני הקרוב.

הגדלה זהירה של הרכיב המנייתי

מבחינת תיקי ההשקעות, הכלכלנים ממליצים הגדלה זהירה של הרכיב המנייתי: למשקיע הספקולטיבי מגדילים את ההשקעה במניות ל-35% (מ- 30% בהמלצה הקודמת). ההגדלה מגיעה על חשבון האג"ח הקונצרני הצמוד שעשה מהלך. גם למשקיע הסולידי הם מעלים ב- 5% את ההשקעה במניות מ-10% ל-15%. פה ההעלאה מגיעה על חשבון הצמוד הממשלתי שבתשואות הנוכחיות הורדנו את ההשקעה בו לאפס גם בתיק הסולידי.

"בהתייחס להעדפותינו הסקטוריאליות", אומרים באגוד, "אנו ממשיכים להעדיף את הסקטורים הדפנסיביים - בריאות, מזון ומוצרי צריכה בסיסיים כמו גם המותרות. עדיפות גם למניות המחלקות דיבידנדים גבוהים. ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה לסקטור הטכנולוגיה בעיקר לחברות עם שווי שוק גבוה ותזרים מזומנים חופשי יציב וחשיפה לשווקים המתעוררים במיוחד דרום קוריאה וטייואן או אסיה בנטרול יפן. חלק קטן מהתיק, של כ-5%- 10% אנו מקצים לסחורות.

לצאת מאג"ח ממשלתיות צמודות וקצרות

מבחינת האפיק הצמוד, מעריכים באגוד, כי בהתייחס לאג"ח הצמוד הממשלתי הקצר 1-4 שנים לפדיון, אין הצדקה בתשואות כאלו תחת הנחות האינפלציה של בנק אגוד לעליות אלה. הכלכלנים ממליצים לצאת מאג"ח צמודות ממשלתיות קצרות אלו ולהעדיף: במקרה בו מעוניינים לשמור על רכיב צמוד בתיק השקעה - אג"ח קונצרני בדגש על בחירה סלקטיבית בלבד. ללקוחות המעוניינים לשמור על רכיב אג"ח ממשלתי בתיק, יש להעדיף בטווח של 2-4 שנים לפדיון את האג"ח השקלי הממשלתי המגלם אינפלציה ממוצעת של 3.3%. ללקוחות סולידיים, ממליצים להשקיע באג"ח קונצרני בדירוג גבוה במח"מ קצר עד בינוני מעל דירוג AA-.

באשר לאפיק השקלי, הכלכלנים מציינים, כי על רקע נתוני האינפלציה הגלומה מן השוק, הם ממשיכים להעדיף השקעה באפיק השקלי בטווחים של 2-4 שנים במיוחד בשנים לפדיון 3-4 שם עומד המרווח על 3.43%. חשיפה נוספת לאפיק השקלי ניתנת באמצעות השקעה באג"ח קונצרני שקלי: בתיק סולידי אנו ממליצים על חשיפה של 25% לאפיק השקלי, תיק ספקולטיבי 20%.

במסחר במט"ח, באגוד מעריכים כי בטווח הקצר שער הדולר יסחר בטווח שבין 3.8 שקלים ל-4 שקלים לדולר. נקודת תמיכה נמצאת ב-3.87 ש' ורמת תמיכה שנייה ב-3.95 ש'. נקודת התנגדות נמצאת ב-3.93 שקלים לדולר ורמת התנגדות שנייה ב-3.95 שקלים לדולר. למשקיעים פרטיים, באגוד ממליצים על נתח של 10% משווי התיק באפיק המט"חי, בתמהיל בין המטבעות: כ-25% בדולר, כ-25% באירו, 25% ב-ין וכ-25% במטבעות אחרים.