איראן מאיימת: אם ישראל תתקוף - נתקוף חזרה

טהרן מגבירה את חומרת האיומים נגד ישראל: מפקד משמרות המהפכה מוחמד אל ג'עפרי אמר בראיון לערוץ טלוויזיה איראני, כי מדינתו תתקוף את מתקני הגרעין בישראל ומידה וזו תתקוף בשטחה

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי משמרות המהפכה באיראן פרסמו אזהרה לפיה טהרן תתקוף את מתקני הגרעין בישראל אם זו תתקוף בשטחה. בראיון שנתן בכיר איראני לערוץ טלוויזיה מקומי הוא הזהיר את "המשטר הציוני" מביצוע פעולות בשטחה.

"אם המשטר הציוני יתקוף את איראן, אנו נתקוף באופן משמעותי את מתקניה הגרעינים של ישראל, בעזרת היכולת הארטילרית שלנו", אמר מפקד משמרות המהפכה מוחמד אל ג'עפרי.

אל ג'עפרי הוסיף כי איראן מסוגלת לפגוע בכל יעד בתוך ישראל, "בעזרת הטילים שברשות איראן, ישראל כולה נמצאת בטווח פגיעה". מומחים צבאיים מספרים כי איראן לא נוטה לחשוף פרטים בנוגע ליכולות הצבאיות שלה ולכן לא ניתן להעריך אם האיום הוא בר מימוש.

סוריה בתפקיד המתווך?

שר החוץ הסורי, ואליד אל מועלם אמר אתמול כי סוריה תוכל לסייע במאמצים לפתרון המשבר הפוליטי עם איראן בנוגע לאיום הגרעין משטחה. אל מועלם אמר שבאפשרותה של סוריה לעזור גם בפתרון מחלוקות נוספות בין איראן למערב.

"אנו תומכים במציאת פתרון בין איראן למערב", אמר מועלם במהלך מסיבת עיתונאים שערך עם שר החוץ הבריטי דיוויד מילבנד. "אנו מאמינים שנוכל לקחת חלק בשיחות אך לא נוכל לקבל החלטות בשמה של איראן. על איראן לקבל החלטות המתאימות לאינטרסים של המדינה", אמר אל מועלם.