דיווח: אפ"י פיתוח ותאגיד סיני מתכננים הקמת רשת מזון במוסקבה ב-700 מיליון דולר

(עדכון) - כך על-פי גורמי תקשורת ברוסיה ואסיה ■ מניית אפריקה מזנקת ב-8% ■ אפ"י פיתוח דיווחה כי תשכיר 4,500 מ"ר בקניון של מוסקבה לקבוצת אינדיטקס ■ הערכות: מדובר בעסקה של עשרות מיליוני שקלים

גורמי תקשורת ברוסיה ואסיה דיווחו היום כי אפ"י פיתוח , זרוע הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, והתאגיד הסיני הבינלאומי Guangda מתכננים לשתף פעולה בבניית רשת מרכזי קניות במוסקבה בהשקעה כוללת של 700 מיליון דולר. ככל הנראה מדובר בגישושים ראשוניים בלבד. מניית אפריקה ישראל מזנקת בתגובה ב-8%.

לאחר השלמת הבנייה, רשת המזון תספק עבודה ל-50 עד 80 אלף אנשי מכירות וסוחרים.

הפרויקט יהיה מחולק לשלושה שלבים; השלב הראשון, יתחיל בעוד 10 שנים עם השקעה של כ-100 מיליון דולר. השלב השני של הפרויקט, עם השקעה כוללת של 200 מיליון דולר, יתמקד בבניית מחסן וכן בהקמת תחנת מכס סינית. השלב השלישי של הפרויקט יהיה בהשקעה של 400 מיליון דולר.

על פי הערכות שונות, ההכנסות של מרכזי הקניות הסינים יגיעו ל-6 מיליארד דולר. ההכנסות יתחלקו בין שתי חברות של רוסיה וסין.

נזכיר כי מוקדם יותר היום, אפ"י פיתוח דיווחה כי תשכיר 4,500 מ"ר בקניון של מוסקבה (Mall of Russia), לקבוצת אינדיטקס, הבעלים של שלל מותגים בינלאומיים. אפ"י פיתוח היא זרוע הנדל"ן ברוסיה של אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב. על פי הערכות בשוק מדובר בחוזה של עשרות מיליוני שקלים לשנה.

קבוצת אינדיטקס תציג בקניון מגוון של מותגים בהם היא מחזיקה, ביניהם: זארה, מאסימו דוטי, זארה הום, ברשקה, פול & בר, סטראדיבווריוס ואוישו. חנויות המותגים של אינדיטקס ימוקמו במספר קומות בקניון בהתאם לקונספט הגלובלי של הקבוצה ועיצובו של הקומפלקס. כאשר, כל אחד מהמותגים נועד למשוך קהל יעד ספציפי לחנויות המתאימות.

"אנו רואים בחתימה על ההסכם עם קבוצת אינדיטקס הישג גדול לחטיבת הקניונים של אפריקה ישראל. היות והמשבר העולמי הביא לכך, שהקבוצה קיבלה החלטה אסטרטגית להקפיא השקה של חנויות חדשות ברחבי העולם. שיתוף הפעולה המתמשך עם קבוצת אינדיטקס הינו הבעת אמון בהצלחת הקניונים של אפריקה ישראל בארץ ובעולם. בנוסף, עדות לכך, שפרויקט זה יהפוך לאחד ממרכזי הקניות המבטיחים ביותר במוסקבה", אמרה צבייה לבייב אלאזרוב, סמנכ"ל שיווק אפריקה ישראל.

הקניון של מוסקבה הינו קומפלקס קניות ובידור בן חמש קומות הממוקם בחלקו המרכזי של מתחם מוסקו סיטי, צפוי להפוך לאחת מהאטרקציות של העיר. פרויקט מוסקו סיטי נחשב לאחד מפרויקטי העסקים הגדולים ביותר באירופה. הפרוייקט, המאופיין בארכיטקטורה חדשנית ותשתית רב-תכליתית, מאכלס בתוכו משרדים מרכזיים של חברות מתחומי הבנקאות, הייעוץ, טכנולוגייה ועוד.

קבוצת אינדיטקס כוללת למעלה ממאה חברות העוסקות כולן בעיצוב, ייצור ושיווק טקסטיל. חנות זארה הראשונה נפתחה ב-1975 בספרד. כיום, חנויות הרשת ממוקמות ברוב רובעי הקניות החשובים ביותר מ-400 ערים באירופה, אמריקה, אסיה ואפריקה.

דיירים חשובים נוספים כוללים את H&M, רשת בתי הקולנוע Formula Kino Cinema, מותגי הנעליים והאביזרים Fabi, Baldinini, No One, Vicini, Ballin, חנות הבידור הפופולריות Soyuz ועוד רבים אחרים. עם שטח כולל של 179 אלף מ"ר.

הקניון של רוסיה צפוי להיות פרויקט הקניות והבידור הגדול ביותר במרכז מוסקבה. הוא יאכלס חנויות עוגן חשובות וחנויות קמעונאיות מקצועיות. גלריית הקניות תכלול יותר מ-450 חנויות עם מגוון רחב של מותגים בינלאומיים מפורסמים.

הקניון של רוסיה יציע בין השאר: בתי קולנוע עם טכנולוגיות 4D ו-5D, רחבת החלקה של 900 מ"ר, יותר מ-50 מסעדות ובתי קפה, מרכז בידור של 3,000 מ"ר וחניון תלת-קומתי ל-2,700 כלי רכב.

מיקומו של הקניון של רוסיה נגיש מאוד לכלי רכב מכל הכבישים ההיקפיים והחוצים של מוסקבה Third Transport Ring, Kutuziovsky Prospect ו-Noviy Arbat. בתוך הקניון יהיו גם מעברים ישירים לתחנות המטרו Delovoy Center ו-Mezhdunarodnaya.