העליון דחה את בקשת בניזרי לדיון נוסף; יישלח ל-4 שנים בכלא

כזכור, השר לשעבר שלמה בניזרי הורשע בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט, ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל - אך באחרונה החמיר העליון את עונשו ל-4 שנות מאסר בפועל

בית המשפט העליון דחה, כצפוי, את בקשת השר לשעבר שלמה בניזרי לקיים דיון נוסף בעניינו.

"העליון", קבע המשנה לנשיאה, השופט אליעזר ריבלין, "ראה להחמיר החמרה ניכרת בעונשו של בניזרי, ובתוך כך גם הנחה את הערכאות הדיוניות באשר לחומרה שיש לייחס לעבירות מהסוג הנידון, חומרה שצריכה לבוא לכלל ביטוי גם במדיניות הענישה. התווייה זו אינה צריכה דיון נוסף אלא הטמעה ויישום - הן בשדרות השלטון, הן בשדרות המשפט".

כזכור, בניזרי הורשע במחוזי בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט, ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל. בניזרי והמדינה ערערו לעליון, שם התקבל ערעור המדינה, ועונשו הוחמר ל-4 שנות מאסר בפועל.

בבקשה לדיון נוסף טען בניזרי כי יש לדון מחדש בהרשעתו בעבירה של מירמה והפרת אמונים, בקשר למינוי מקורבים של הקבלן משה סלע למשרות אמון אצל בניזרי, אך בפועל מיקד את הנימוקים ב"תג המחיר החדש" שנקבע לענישה בעבירות שחיתות.

ריבלין קבע כי בפסק הדין לא נקבעה כל הלכה חדשה, וכי אין חדש גם בהחלטה להעלות את רף הענישה. "במקרים מסוימים, כשמתברר כי הרף שהיה נהוג בעבר לא הגשים את מטרות הענישה, יש ויש מקום לקבוע רף חדש". כמובן, הבהיר, אין בכך כדי לשלול את התייחסות בית המשפט לכל מקרה לפי נסיבותיו.

"אכן, ההחמרה בעונשו של בניזרי היא החמרה ניכרת", ציין ריבלין, אולם "אין יסוד לסברה כי בית המשפט העליון עצם במקרה זה את עיניו והתעלם מנסיבות רלוונטיות לקביעת שיעור העונש". (דנ"פ 5651/09).