בנק אוף צ'יינה יציע משכנתאות בריבית נמוכה ללקוחות בבריטניה

נציגי בנק אוף צ'יינה ייפגשו עם כל מבקש הלוואה חדש, לפני שיציעו לו הלוואה, והבנק יממן את ההלוואות מעתודות ההון שלו - גישה שמרנית שבעבר היתה הנורמה במגזר הבנקאות הבריטי

בנק אוף צ'יינה , הבנק השלישי בגודלו בעולם, התחיל להציע לאזרחי בריטניה משכנתאות בריבית נמוכה בהשוואה לעסקאות רבות שמציעים הבנקים בבריטניה. בנק אוף צ'יינה, שבעבר התמקד בקהילות סיניות בבריטניה, מבקש להפוך לבנק מוכר בקרב הצרכנים הבריטיים בדומה ל-HSBC וברקליס .

החוויה של נטילת משכנתא מבנק אוף צ'יינה לא תהיה דומה לחוויה הזאת בבנק בריטי רגיל. הסינים מאמינים שלספרה 8 יש השפעה מיטיבה, ולכן תהיה עמלת המשכנתא שיגבה הבנק 888 ליש"ט, למרות שבשבוע שעבר הוא שינה אותה לסכום המוכר יותר של 995 ליש"ט.

נציגי בנק אוף צ'יינה ייפגשו עם כל מבקש הלוואה חדש, לפני שיציעו לו הלוואה, והבנק יממן את ההלוואות מעתודות ההון שלו - גישה שמרנית שבעבר היתה הנורמה במגזר הבנקאות הבריטי, אך ננטשה בקדחת הגאות האחרונה בשוק הדיור.

סוכני משכנתאות אמרו שכניסתו של בנק כה גדול לשוק היא התפתחות מבורכת, משום שבתקופה האחרונה רשם שוק המשכנתאות המקומי התכווצות משמעותית בהיצע. "אנחנו לא אומרים שזה יפתור פתאום את בעיית המחסור במימון בשוק הבריטי, אבל זה ייתפס כאיתות חיובי כשבנק בגודל כזה מראה נכונות להיכנס לשוק", אמר מארק האריס, מנהל סוכנות המשכנתאות סאוויליס פרייבט פייננס.

בשלב הראשון צפוי בנק אוף צ'יינה להעניק משכנתאות קטנות למדי. אך הוא עשוי להגדיל את תיק המשכנתאות שלו בקצב מהיר. מהבנק נמסר שניתן להרחיב את הפעילות באמצעות משיכת לקוחות איכותיים מהשוק הבריטי הרחב.

אנליסטים מעריכים שבנקים זרים ערוכים היטב כדי לספק הלוואות ללקוחות בריטיים, מכיוון שהמאזנים שלהם בריאים יותר, ואין להם נכסים רעילים בתחום המשכנתאות עתירות הסיכון. "בריטניה עשויה להיות מושכת יחסית עבור בנקים זרים בעלי גישה למימון", אמר רוברט לואו, אנליסט בנומורה.