קבוצת התוכנה eWave רכשה את חברת OptimizeIT

תשקיע מיליוני דולרים בפיתוחה ויציאתה לחו"ל ■ OptimizeIT תתנהל כחברה עצמאית תחת שם חדש, SoftWatch

קבוצת התוכנה הישראלית eWave היא הרוכשת של OptimizeIT, לשעבר חברה-בת של BOS , חברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק. כך נודע ל"גלובס".

היקף העסקה לא נמסר, אולם בדו"ח השנתי של BOS, שהיא הגישה במארס האחרון, דווח על הסכם כוונות למכירת פעילות OptimizeIT תמורת 70 אלף דולר וסכום נוסף שעשוי להגיע ל-1.5 מיליון דולר, בכפוף לעמידה באבני דרך. אז לא נמסרה זהות הרוכשת והיום מתברר כי זוהי eWave. באוקטובר 2007 רכשה BOS את OptimizeIT תמורת 170 אלף דולר.

בשלב הבא, מתכננת eWave להשקיע בהקמתה המחודשת של החברה, בפיתוח וביציאתה לחו"ל. בחברה סירבו למסור את היקף ההשקעה, אולם מקורות בשוק העריכו כי מדובר במיליוני דולרים.

כחלק מקבוצת eWave, חברת OptimizeIT תתנהל כחברה עצמאית תחת שם חדש, SoftWatch, ומנכ"ל החברה יהיה עודד פרוכטמן, שניהל עד כה את פעילות OptimizeIT.

OptimizeIT היא משפחת מוצרים לניהול רישיונות תוכנה ארגוניים. מוצרים אלה אמורים להגביר את שליטת הארגון בנכסי ה-IT שלו ולצמצם הוצאות מיותרות.

בעקבות המהלך אמר פרוכטמן שמוצרי החברה החלו להימכר לארגונים גדולים בישראל, והאתגר הבא הוא הפצתם בחו"ל. עובדה זו השפיעה על בחירת eWave כקבוצה הרוכשת, מאחר שיש לה את היכולת לעשות זאת דרך החברות הבנות שלה. *