"המשקיעים הזרים מקובעים שלא בצדק על כי"ל וטבע"

כך אמר בסקירתו יהונתן רבן, אנליסט זרוע ההשקעות של בנק לאומי שהעניק המלצת "קנייה" למניות אלביט מערכות וכלל ביטוח והמלצת "תשואת יתר" למניית אורמת תעשיות ■ למסחר בת"א

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי ממליצה למשקיעים זרים להשקיע בחברות כלל ביטוח , אורמת תעשיות ואלביט מערכות . יהונתן רבן, אנליסט בלאומי פרטנרס, אמר לסוכנות "בלומברג" כי "אנו מעריכים כי רוב החברות בישראל מתומחרות במידה הוגנת, שלוש החברות המומלצות על ידינו עשויות ליהנות מביצועים עדיפים על שוק המניות הישראלי".

לטענת רבן, כלל ביטוח תיהנה מצמיחה בתחום ביטוחי הבריאות, אורמת צפויה ליהנות מרגולציה שתתמוך בעסקי החברה המתמחה בייצור תחנות כוח גיאותרמיות. העתודות של אלביט מערכות אמורות לסייע לה להמשיך ולצמוח.

בלאומי פרטנרס העניקו המלצות "קנייה" למניות אלביט מערכות עם מחיר יעד של 330 שקל למניה וכלל ביטוח עם מחיר יעד של 90 שקל למניה. למניית אורמת העניקו בזרוע ההשקעות המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 39 שקל למניה.

מחירי היעד משקפים למניות פרמיה של 23% לכלל ביטוח, פרמיה של 22.5% לאלביט מערכות, ופרמיה של כ-17.5% למניית אורמת, לפי מחיר הבסיס של המניות בבורסה בת"א.

רבן אמר ל"בלומברג" כי "משקיעים זרים בישראל התקבעו שלא בצדק על מניות טבע וכי"ל , זאת למרות שכי"ל הציגה מתחילת השנה ירידה של 12% בעוד טבע הציגה עלייה של 21% מתחילת השנה, לעומת מדד המעו"ף שעלה מתחילת השנה ב-45% ומדד ת"א 100 עלה ב-7 החודשים הראשונים של 2009 ב-49% והחזיר את רוב ההפסדים שלו מ-2008 לאחר שירד בכ-51%, הירידה החדה ביותר ב-17 השנים האחרונות.