מחנה יגאל גוזמן: נעיף את החונטה השולטת בלשכת רואי החשבון במירמה

סערה בלשכת רו"ח בשל ההחלטה לשלול זכות הצבעה בבחירות ללשכה ממי שלא ישלם דמי חבר ■ במחנה קופמן מכחישים כי יזמו את הדיון - ובמחנה גוזמן מבטיחים: נעתור לבג"ץ ■ "מחנה דורון קופמן מאבד את עשתונותיו"

המאבק בין רו"ח דורון קופמן לרו"ח יגאל גוזמן על נשיאות לשכת רואי החשבון החריף בעקבות החלטת הוועד המרכזי של הלשכה מאתמול (א'), לפיה מי שלא ישלם את חובו ללשכה בגין דמי חבר לשנת 2009 עד לבחירות ב-15 בספטמבר - לא יוכל להצביע.

במחנה גוזמן, שהתנגד לשלילת זכות ההצבעה, נערכים לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה.

במחנה גוזמן תקפו בחריפות את מחנה קופמן, שלטענתם העלה את הנושא לדיון בוועד, ומסרו כי "מדובר בהתנהלות נלוזה של מחנה שמאבד את עשתונותיו, מאחר שהוא יודע כי הציבור מתכוון לחולל מהפך בבחירות הקרובות ולהעיף את החונטה ששולטת בלשכה בכחש ובמירמה ובמעשי כזב. גם המהלך שנועד לגרוע עד 1,850 חברים בלשכה לא ימנע מהציבור הגדול לומר כן ליגאל גוזמן ולקבוצתו".

קופמן הכחיש בשבוע שעבר כי הוא או מי מחנהו העלו את נושא שלילת זכות ההצבעה, וזאת בתשובה לפניות "גלובס". קופמן אף אמר כי אין לו מושג במה מדובר. לאחר קבלת ההחלטה נמסר ממחנה קופמן, כי קופמן לא ידע על הכוונה לקיים דיון בנושא ובוודאי שלא יזם אותו.

עוד נמסר כי "עמדתו של קופמן היא כי יש לאפשר לכל חברי הלשכה להצביע, ומבחינתו כל החלטה של הוועד מקובלת עליו, תהיה אשר תהיה. משקיבל הוועד המרכזי החלטה, ולפיה יוכלו להצביע רק מי שישלמו את תשלומי דמי החבר בעבור שנת 2009 - דורש קופמן כי למפגרים בתשלום תישלח הודעה מפורטת, שמבהירה כי אם ישלימו את התשלום עד למועד הבחירות - תישמר זכותם להצבעה".

קופמן מסר עוד כי "הלשכה תקל על מי שיבקש להשלים את תשלום דמי החבר, וכי יתאפשר לשלם גם תשלום דחוי לסוף השנה, כדי לסייע לממש את הזכות להצביע".

"ועד נגוע"

במהלך הדיון בוועד המרכזי הציג מחנה גוזמן חוות-דעת של היועץ המשפטי של הלשכה, עו"ד ירון הרמן, לפיה במשך כל שנות קיום הלשכה לא שללו זכות הצבעה ממי שלא שילמו את דמי החבר לשנה השוטפת.

פרופ' יורם עדן העלה הצעת פשרה, לפיה שלילת זכות ההצבעה מבעלי חוב לא תיושם בבחירות הקרובות אלא רק בבחירות שלאחריהן.

בדיון נשמעו גם קולות כי כלל לא ניתן לדון בנושא, שכן חברי הוועד נגועים בניגוד אינטרסים, כיוון שהם עצמם מתמודדים בבחירות לוועד שייערכו עם הבחירות לנשיאות.

בסופו של דבר הציעה רו"ח איריס שטרק ממחנה קופמן כי מי שלא יפרע את חובו עד ליום הבחירות לא יוכל להצביע - והצעה זו עברה ברוב קולות.