מוטורולה ישראל לשר התקשורת: "להקים רשת חירום לאומית"

מנכ"ל מוטורולה, אלישע ינאי, העלה בפגישה את הצורך בהקמת רשת תקשורת כזו לאור לקחי מלחמות העבר ולאור מה שקורה בעולם בנושא הזה ■ שר התקשורת הסכים לבחון את הסוגיה ולטפל בה מול הגורמים המקצועיים במשרד

נשיא מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, נפגש באחרונה עם שר התקשורת משה כחלון והעלה בפניו את הרעיון לקדם הקמתה של רשת תקשורת חירום לאומית.

ינאי העלה בפגישה את הצורך בהקמת רשת תקשורת כזו לאור לקחי מלחמות העבר ולאור מה שקורה בעולם בנושא הזה. שר התקשורת הסכים לבחון את הסוגיה ולטפל בה מול הגורמים המקצועיים במשרד.

סוגיית הקמתה של רשת תקשורת חירום לאומית מקבלת משנה חשיבות לנוכח החשש של פגיעה בתשתיות תקשורת במקרה של התקפת טילים על ישראל. זו רשת שפועלת על-פי רוב באופן אלחוטי, אם כי יש מודלים של פעילות חירום שמבוססת על רשתות נייחות.

מוטורולה הציגה תפיסה של רשת כזו שמבוססת על טכנולוגיית ה-WiMAX שמסוגלת לספק תקשורת רחבת סרט אלחוטית, שמאפשרת לכל גופי הביטחון לפעול עליה בזמן חירום.

לרוב פועלת הרשת באופן כזה שאתרי האנטנות שלה כוללים גם יכולות מיתוג, כלומר תחנת הבסיס משמשת כמתג מבלי שקיים צורך בחיבורה למתגים מרכזיים כפי שקיים ברשתות הרגילות. כך, במקרה של פגיעה במתקן מרכזי, לא נופלת כל הרשת והאתרים מסוגלים להמשיך ולדבר ביניהם.

במדינות מסוימות בעולם, כמו שבדיה, קיימת מרכזיית תקשורת ענקית מאובטחת, שמטרתה להתמודד עם מצבי משבר וחירום, ומשמשת כגיבוי לרשתות המסחריות.