מקרה נוסף של שפעת החזירים בישראל: עובדת בזק אובחנה כחולה

העובדת, שחזרה מדרום אמריקה, עברה להיבדק בבית-החולים ■ דובר בזק אישר את הידיעה: אכן התגלה מקרה של הידבקות בשפעת החזירים בחברה, והוא טופל במהירות ובשיתוף-פעולה מלא עם משרד הבריאות

בהלת שפעת החזירים הולכת ומתגברת בימים אלו, כשברחבי העולם נדבקו מאות אלפים במחלה, ונרשמו מקרי מוות רבים בעקבות זאת.

המחלה נותנת אותותיה גם בארץ, אתמול (ב') דווח על מקרה מוות ראשון מהמחלה, והיום דווח כי תינוק בן חודשיים וגבר בן 50 אושפזו מחשש שנדבקו במחלה. סך-הכל נרשמו בישראל כ-1,500 מקרי הידבקות בשפעת החזירים.

בימים האחרונים גם נודע, כי ביום חמישי האחרון עובדת בחברת בזק, שחזרה מדרום אמריקה נדבקה במחלה ועברה להיבדק בבית-החולים. בשל כך, חלק מעובדי החברה בחרו שלא להגיע לעבודה מחשש שיידבקו.

מדובר חברת בזק נמסר היום (ג') בתגובה, כי אכן התגלה מקרה של הידבקות בשפעת החזירים בחברה, וכי הוא טופל במהירות ובשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות. לדבריו, המקרה נודע לחברה ביום חמישי האחרון, ומיד הם פנו למשרד הבריאות וקיבלו ממנו הנחיות ברורות ופעלו על-פיהן.

הדובר של בזק הוסיף כי המקרה לא פגע בפעילות החברה כהוא זה, והעובדים חזרו לעבודה כבר ביום ראשון. עוד הוסיף, כי המקרה לא גרם להשבתה של העבודה, ולא יצר פאניקה במשרדי החברה, וכי הטיפול במקרה היה מהיר, יעיל ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הדובר סירב להתייחס לשאלה של "גלובס" לשלומה של העובדת, מטעמי צנעת הפרט.

נזכיר, כי אתמול (ב') אושר ע"י משרד הבריאות אישר כי נרשם מקרה מוות ראשון בישראל משפעת החזירים בישראל. תוצאות הבדיקות של שמעון עזרן, תושב אילת בן 35, שנפטר בסוף השבוע, אישרו כי אכן חלה בנגיף. אתמול גם דווח בגלי צה"ל כי קרוביו ובני-משפחתו של עזרן תקפו את בית החולים "יוספטל" באילת בטענה שעזרן הגיע אליו מספר פעמים ולא קיבל טיפול. מבית החולים נמסר כי תוקם ועדת בדיקה חיצונית שתבדוק את פרטי המקרה.