הרשת החברתית Friendster מוצעת למכירה: מוערכת ב-210 מיליון דולר

כך מדווח הבלוג הטכנולוגי TechCrunch ■ ככל הנראה בית ההשקעות מורגן סטנלי אמון על המכירה ■ Friendster היא מהרשתות החברתיות הוותיקות ביותר, ולדברי החברה יותר מ-100 מיליון גולשים רשומים בה

הרשת החברתית Friendster נמצאת על המדף - כך מדווח הבלוג הטכנולוגי TechCrunch על-פי מסמכים שהגיעו לידיו, המעידים כי בית ההשקעות מורגן סטנלי אמון על המכירה הזו.

על-פי המסמכים הללו נראה כי מורגן סטנלי מחפש אחר רוכשים פוטנציאלים באסיה, שכן 75% מהמשתמשים של הרשת מגיעים מאזור זה.

Friendster היא אחת הרשתות החברתיות הוותיקות ביותר, ולדברי החברה יותר מ-100 מיליון גולשים רשומים בה. מדובר במספר יוזרים לא מבוטל בהשוואה לפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, לה יש 200 מיליון משתמשים.

ל-Friendster יש פוטנציאל רב, זאת בשל העובדה שהשווקים המרכזיים בהם היא פועלת (אינדונזיה, סינגפור, מלזיה והפיליפינים) עתידים להציג צמיחה משמעותית במספר משתמשי האינטרנט.

נתונים נוספים שעולים מהמסמכים מעידים כי הרשת החברתית עדיין צומחת בקצב נאה - כ-100 אלף משתמשים חדשים מצטרפים לרשת מדי יום, אולם על-פי חברת המחקר והמדידה comScore, בשנה האחרונה ירד מספר המבקרים הייחודיים בחודש ב-45% ל-21 מיליון גולשים - מה שמעיד כי קיים הבדל מהותי בין מספר הגולשים הרשומים לאתר לבין אלה הפעילים בה באופן קבוע.

בכל הנוגע למחיר שבו מקווה הרשת החברתית להימכר, הרי שבמסמכים לא מצויין סכום ספציפי, אולם על-פי TechCrunch, הרשת החברתית מוערכת בכ-210 מיליון דולר, בהשוואה לשווי שניתן לאחרונה לפייסבוק - 10 מיליארד דולר.

ב-Friendster הושקעו עד כה 45 מיליון דולר מקרנות הון סיכון וממשקיעים פרטיים, בהם בנצ'מרק קפיטל, DAG ונצ'רס וריד הופמן (מייסד Linkedin).

יש לציין כי ב-2002 סירבה Friendster להצעת רכישה מצדה של גוגל (טרם ההנפקה שלה), שנתנה לרשת החברתית תג מחיר של 30 מיליון דולר. מעניין לראות אם כעת, 7 שנים אחרי, תצליח החברה למצוא עסקה טובה יותר.