מגדילה את חובה: ארה"ב גייסה 42 מיליארד ד' באג"ח לשנתיים

הריבית שנקבעה במכרז היה גבוה במקצת מהצפי ונקבע ב-1.08% ■ במכרז נרשמו ביקשי יתר של פי 2.75 ■ מספר הגופים הזרים שהשתתפו במכרז היה נמוך מהממוצע והסתכם ב-32.6% מסך הביקושים

האוצר האמריקני הנפיק הערב אגרות חוב לשנתיים בהיקף 42 מיליארד דולר. הריבית שנקבעה במכרז האג"ח הממשלתיות היה גבוה במקצת מהצפי ונקבע ב-1.08% כאשר במכרז נרשמו ביקשי יתר של פי 2.75.

הביקוש הכולל עלה על הממוצע, אולם מספר הגופים הזרים ביניהם גם בנקים מרכזיים היה נמוך מהממוצע והסתכם ב-32.6% מסך הביקושים. המשקיעים עוקבים בדריכותאחר תוצאות ההנפקות ושמים דגש מיוחד על המעורבות של הגופים הזרים במכרזי הממשל, כאשר החשש הוא מפני ירידה בביקוש לחוב האמריקני.

האנליסטים ציפו לביקושים מתונים יחסית בהנפקת האג"ח היום שהיתה לאג"ח קצרות יחסית (שנתיים) מאחר ומועד פקיעתן הקרוב הופך אותן לבעלות יכולת תגובה נמוכה יותר לחוסר וודאות כלכלית.

אגרות החוב הממשלתיות שרשמו היום מתחילת המסחר עליות מחירים וירידות בתשואות על רקע הירידות בשוק המניות, קיזזו חלק ממגמה זו לאחר פרסום תוצאות המכרז.

מחר ינפיק האוצר האמריקני אג"ח ל-5 שנים והוא צופה גיוס של 39 מיליארד דולר, וביום חמישי יתקיים מכרז לאג"ח ל-7 שנים בהיקף של 28 מיליארד דולר. אתמול מכר האוצר 6 מיליארד דולר באג"ח צמודות ל-20 שנה. בסה"כ מתכוון האוצר לגייס חוב בהיקף 115 מיליארד דולר בשבוע הקרוב, היקף שיא היסטורי בארה"ב. האוצר מתכוון להנפיק במהלך השנה אגרות חוב ממשלתיות בהיקף אדיר של 2 טריליון דולר, זאת במטרה לממן את תוכניות ההצלה לכלכלה.