מריל לינץ' מעניק לטבע את מחיר היעד הגבוה ביותר - 61 דולר

אנליסטים מעלים את מחיר היעד למניית טבע בעקבות התחזית לשנת 2010 ■ "המשקיעים יעדיפו לשלם יותר על מניות איכותיות בתקופה זו של אי ודאות"

מניית טבע שוברת שיאים בוול סטריט ועלתה אמש (ג') מעל ל-53 דולר, אך במריל לינץ' מעריכים כי זה לא הסוף. האנליסטיםגרג גילברט, חיים ישראל וסומנט קולקרני, המסקרים את טבע, מעלים את מחיר היעד של המניה ל-61 דולר - גבוה ב-15% ממחיר השוק. זהו גם מחיר היעד הגבוה ביותר שהוצב למניית טבע בוול סטריט.

טבע פירסמה אתמול דוחות כספיים טובים וחזרה על תחזיותיה לשנת 2009. המשקיעים התלהבו בעיקר מהתחזית של החברה ל-2010, שכן החברה מסרה כי הרווח הנקי צפוי לצמוח ב-35% לפחות, בעוד שההערכה הקודמת הייתה שהרווח יעלה ב-30-35%. גם ההתקדמות הטובה באינטגרציה עם חברת התרופות באר מעודדת את המשקיעים.

במריל לינץ' מעלים את תחזית הרווח של טבע לשנתיים הקרובות. להערכתם, טבע תרוויח השנה 3.35 דולר למניה ובשנה הבאה יעלה הרווח ל-4.51 דולר למניה (התחזית הקודמת עמדה על 3.23 דולר ו-4.25 דולר בהתאמה).

"בהתבסס על הרבעון הטוב, התחזיות החזקות וההערכה שלנו שהמשקיעים יעדיפו לשלם יותר על מניות איכותיות בתקופה זו של אי ודאות, אנו ממשיכים להמליץ לקנות את טבע", אומרים האנליסטים. באותה נשימה הם מזהירים כי טבע לא תוכל להעלות את התחזיות רבעון אחר רבעון רק כדי למשוך את תשומת ליבם של המשקיעים. בכל זאת, האנליסטים מעריכים כי המניה תגיע ל-61 דולר, בהתבסס על מכפיל 15 על הרווח הצפוי בשנת 2010.