רשות המסים ליבואני הרכב: הפחיתו מחירי המכוניות

זאת בשל הירידות בדולר ובין ■ רכב מקבוצה 4 שנרכש במטבע יפני ואמור להתייקר בכ-10,000 שקל לאחר החלת המיסוי הירוק, יצטרך להכליל בתמחור גם את הירידה של כ-10% שחלה בשער הין

רשות המיסים לוחצת על יבואני הרכב להוריד מחירים או לכל הפחות להגביל את העלאת המחיר הצפויה בשבוע הבא בעקבות "המיסוי הירוק".

במכתב שנשלח היום ליבואנים מרשות המיסים נדרשים היבואנים להתאים את המחירים לא רק למיסוי הירוק אלא גם לשינויים שחלו בשערי המטבע מאז נקבעו שערי הבסיס לצורך חישוב "קבוצות המחיר" בתחילת השנה. זאת, כתנאי להמשך הכללת כלי הרכב שלהם בקבוצת השווי הרלוונטית. המשמעות היא למעשה "איפוס" של שערי הבסיס שנקבעו בסוף השנה שעברה והחלתם מחדש על פי הנוכחיים.

רכב מקבוצה 4, למשל, שנרכש במטבע יפני ואמור להתייקר בכ-10,000 שקל לאחר החלת המיסוי הירוק, יצטרך להכליל בתמחור גם את הירידה של כ-10% שחלה בשער הין בחודשים האחרונים, כתנאי להמשך הכללת הרכב בקבוצת שווי שימוש 4.

במכתב כותב האוצר כי "יש לוודא כי לקראת ה-2 באוגוסט שינויים במחירוני הרכב לצרכן מתואמים עם האמור לעיל. זאת לאור העובדה, שחלק גדול מהיבואנים העלו בחודשים האחרונים את מחירי הרכב בעקבות עליית שערי החליפין של היין, הדולר והיורו אל מול השקל. אולם, שער החליפין של היין והדולר נמוך כיום משעברי הבסיס שנקבעו בתחילת השנה".

בענף הרכב אמרו בתגובה, כי "האוצר נחוש בדעתו להציג ירידת מחירים בעקבות המיסוי הירוק או למתן את עליית המחירים והוא עושה זאת באמצעות התערבות אקטיבית בכוחות השוק". מנגד, יבואנים אחרים מפרשים את המכתב בתור אזהרה בנוסח 'עינינו פקוחה' ומעריכים כי רשות המיסים לא תתערב בתמחור כלי הרכב.

בתוך כך צפויה המדינה להשיב היום לעתירת יבואני הרכב כנגד המיסוי הירוק. המדינה תגיש את תגובתה לבג"ץ היום ולעותרים תינתן אפשרות להגיב עד מחר ב-2. הכרעת בית הדין תינתן ביום שישי "בדקה ה-90" לפני כניסת המיסוי לתוקף ורק אז ניתן יהיה לדעת בוודאות את מגמת המחירים.