מיום א': מסלול מקוצר וזול בהוצאה לפועל לחובות עד 10,000 שקל

המסלול המקוצר ינסה לגבות את החוב עד 8 חודשים, תוך ביצוע הליכי עיקול צד ג' ועיקולי רכב ■ הזוכה לא יצטרך לשכור עו"ד, וכך יקטין את הוצאותיו ואת הוצאות החייב ■ הערכות: כ-40% מהתיקים בהוצל"פ יגיעו למסלול זה

ביום א' הקרוב ייכנס לתוקפו "המסלול המקוצר" בהוצאה לפועל. בשונה מלשכות אחרות בהוצאה לפועל, מדובר ביחידה אקטיבית שתגבה חובות של עד 10,000 שקל עבור זוכים המחזיקים בפסק דין כספי, שטרות והמחאות ובתיקי תובענות - ובלבד שלחייב לא נפתח תיק איחוד ושהוא לא הוכרז כמוגבל באמצעים.

לשכת המסלול המקוצר תפעל בניסיון לגבות את החוב בזמן קצר של עד 8 חודשים, תוך ביצוע הליכי עיקול צד ג' ועיקולי רכב. לרשותה עומד מידע רב על כתובתו של החייב, ממאגרים כדוגמת רשויות מקומיות, חברת החשמל, מרשם האוכלוסין ועוד, וכן היא בעלת גישה למאגרים רבים בדבר נכסיו, הכנסותיו והוצאותיו של החייב.

מידע זה יאפשר ללשכה לפעול נגד נכסי החייב ולקבל תמונה כלכלית מלאה על מצבו, כדי לקבוע לו תשלומים בהם יוכל לעמוד.

הקטנת הוצאות

מאחר שההליך לגביית חובות אלה יבוצע באופן אוטומטי, הזוכה לא יצטרך לשכור עורך דין, וכך יקטין את הוצאותיו ואת הוצאות החייב.

במסלול המקוצר לא תהיה קבלת קהל ולא יתקיימו דיונים, וההחלטות יתקבלו על-ידי רשמים שייועדו למסלול זה בלבד.

כ-70% מהתיקים בהוצאה לפועל מדי שנה הם תיקים עד 10,000 שקל, אולם במערכת מעריכים כי לא יותר מ-40% מהתיקים יגיעו לגבייה במסלול המקוצר.