HOT איבדה ברבעון השני כ-4,000 מנויים בטלוויזיה הרב-ערוצית

גם ברבעון הראשון של השנה איבדה החברה כ-3,000 מנויים, בעוד yes דווקא מוסיפה מנויים מרבעון לרבעון ■ סקר השירות של "גלובס" קובע: לקוחות yes מרוצים יותר מלקוחות HOT

חברת HOT איבדה ברבעון השני של השנה כ-4,000 מנויים בטלוויזיה - כך נודע ל"גלובס". מדובר במספר גבוה יחסית של איבוד מנויים, במיוחד לאור ההשקעה של החברה בקמפיין שירות רחב שנועד למנוע נטישת לקוחות.

גם ברבעון הראשון של השנה איבדה החברה כ-3,000 מנויים, כך שהמשמעות היא שהחברה מתקשה לעצור את נטישת המנויים למרות כל המאמצים שהיא עושה בקשר לכך. מהחברה סירבו להגיב.

איבוד המנויים אינו מהווה אינדיקציה לגבי התוצאות הכספיות של החברה שצפויות להיות טובות, אך הדבר מטיל צל כבד על המאמצים של החברה לטפל באחת הסוגיות הקשות שעומדות בפניה - צמצום מספר הנוטשים.

בנוסף, איבוד המנויים, שברובם יש לציין הינם מנויים אנלוגיים, מעורר שאלות לאור העובדה ש-yes לא מאבדת מנויים - אלא דווקא מוסיפה מנויים מרבעון לרבעון.

HOT גייסה 500 עובדים בתחילת השנה והעלתה על נס את שיפור השירות. למרות קיצור זמן התגובה היחסי ולמרות ההשקעה העצומה, נראה כי את תוצאות המאמצים היא תראה כנראה רק בעתיד.

כחלק מהניסיון לגייס לקוחות חדשים, יצאה החברה בקמפיין פנימי לגיוס לקוחות חדשים באמצעות 5,000 עובדי החברה. מהמספרים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי החברה לא הצליחה לגייס יותר מכמה מאות של לקוחות חדשים.

בנוסף, החברה יצאה באחרונה בסדרה של מהלכים שיווקיים שנועדו לחזק את הקשר עם הלקוחות, כמו חלוקת ממירי HD לכל הלקוחות תמורת התחייבות.

עוד נודע ל"גלובס" כי בחברה שוקלים לשנות את שיטת ספירת המנויים כדי לתקן במקצת את הרושם של נטישת המנויים. בחברה שוקלים לאמץ מודל לפיו לקוחות שמבקשים להקפיא את המנוי ימשיכו להירשם כמנויים ולא כנוטשים.

יצויין כי סקר מובילי השירות של "גלובס" שפורסם השבוע העלה כי לקוחות yes מרוצים הרבה יותר מהשירות שהם מקבלים מאשר לקוחות HOT, והם מעניקים לחברת הלוויין את הציונים הגבוהים בכל הפרמטרים שנבדקו - לעיתים גם בפערים גדולים מהציונים שהעניקו לקוחות HOT לחברה.

לקוחות yes העניקו לחברה את הציון המסכם 7.4, המהווה שיפור משמעותי לעומת הציון שקיבלה החברה בשנה שעברה (6.8). הציון המסכם שקיבלה HOT השנה (6.7) מגלם שיפור זניח בהשוואה לציון שקיבלה בשנה שעברה (6.5).