ייצוגית נגד קניון רמת-אביב: גובה 2.65% יותר דמי שכירות

מעצבת האופנה ישראלה קריבושי טוענת כי חברת מקרקעי מרכז מקבוצת אפריקה ישראל, הבעלים הקודמים של קניון רמת-אביב, גבתה משוכרי השטחים בקניון 2.65% יותר מהנדרש באמצעות מניפולציה חשבונאית

מעצבת האופנה ישראלה קריבושי מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר תביעה ייצוגית בסך כ-50 מיליון שקל נגד חברת מקרקעי מרכז מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, הבעלים הקודמים של קניון רמת-אביב, ונגד חברת הניהול שלו, בטענה כי גבו משוכרי השטחים בקניון 2.65% יותר מהנדרש.

קריבושי היא בעלת חנות אופנה בקניון מזה 12 שנה. באמצעות עוה"ד אבי גלבוע ושירלי גדניר היא טוענת כי בהסכם השכירות הסטנדרטי של הקניון נאמר כי השוכרים יחויבו בדמי שכירות ודמי ניהול בשיעור הגבוה ב-15% משטח החנות המדוד, וזאת עבור השתתפות השוכרים בשימוש בשטחים הציבוריים. ואולם, כך נטען, בפועל מחוייבים השוכרים ב-17.65% יותר מהשטח שבידיהם, תוך שימוש במניפולציה חשבונאית ובתכסיסים.

לפי התביעה, בקניון מחשבים את תוספת השיעור עבור השטחים הציבוריים "מלמעלה", כלומר מהסכום הכולל, וזאת "בניגוד לפרשנות הסבירה של ההסכם ובניגוד למוסכם". כך למשל, על שטח מדוד של 100 מ"ר הקניון אינו מוסיף 15% ומגיע ל-115 מ"ר, אלא מחלק את השטח המדוד ב-85% (100%-15%) ומגיע ל-117.65 מ"ר. (ת.א. 1840/09).