קריימר: זה הזמן לקנות מניות פוטאש; אקנה תוך כדי ירידות

קריימר ממליץ למשקיעים לקנות את מניית פוטאש לאחר שזו ירדה ב-61% מהשיא שנרשם ביוני אשתקד ■ הסיבה: הרגלי הצריכה המשתנים של הסינים

לאחר שחתמו על חוזה אשלג עם הודו במחיר של 460 דולר לטון, מחיר הנמוך בכ-25% בהשוואה לשנה שעברה, יצרניות האשלג מתפנות למו"מ עם סין. בחודשים הקרובים יתפוס המו"מ מקום מרכזי בשוק האשלג, אך בינתיים ממליץ ג'ים קריימר לקנות את מניות פוטאש , מתוך חשיבה לטווח הארוך.

קריימר תוקף את סוגיית פוטאש מנקודת המבט של סין. לדבריו, כל החלטות ההשקעה צריכות לקחת בחשבון את מגמות הצמיחה בסין והוא סבור כי סין יוצרת הזדמנות להשקעה במניות הדשנים. הוא מסביר כי ארה"ב כבר לא הצרכנית הדומיננטית בעולם של סחורות, ומביא כראיה את הנחושת: לפני זמן לא רב צרכה ארה"ב 30% מהנחושת בעולם וסין צרכה 10%, אך היום המספרים הפוכים.

כאמור, קריימר ממליץ לקנות מניות פוטאש, לאחר שהמניה ירדה ב-61% מהשיא שנרשם ביוני אשתקד. לפוטאש, המחזיקה בכ-10% מכי"ל , אין חשיפה גבוהה לשוק הסיני, ולמעשה רק 12% מהכנסותיה מיוחסים למכירות בסין. עם זאת, לאחר ירידה של כ-40% בביקוש העולמי לאשלג, קריימר מעריך שזו העת להיכנס להשקעה בפוטאש.

הסיבה להמלצה זו פשוטה למדי: קריימר מציין כי הגידול באוכלוסיה העולמית והשינויים בהרגלי התזונה בעיקר במדינות המתפתחות כגון סין והודו, יביאו לעלייה בביקושים לדשנים בשנים הבאות. הוא סבור כי המניה עדיין לא הגיעה לתחתית, אך ציין כי ימשיך לאסוף מניות ככל שהיא תרד.

כלכלת סין צמחה ב-7.9% ברבעון השני של השנה, לאחר צמיחה של 6.1% ברבעון הראשון. קצב הצמיחה בסין הואץ מאז השיק הממשל את תכנית התמרוץ הכלכלית בדצמבר האחרון, שהיקפה קרוב ל-600 מיליון דולר.