גם מריל לינץ' צופה ירידות בדולר: יגיע ל-3.4 שקלים עד יוני 2010

האנליסטים מעריכים כי הדולר ייחלש מול השקל כחלק ממגמה כלל-עולמית של היחלשות הדולר והתחזקות מטבעות השווקים המתעוררים ■ מעריכים: הדולר יתייצב סביב 3.45 ש' במחצית השנייה של 2010

אם נסתמך על תחזית המט"ח של בנק אוף אמריקה מריל לינץ', הרי שהדולר עומד בפני נפילה של ממש אל מול השקל. כלכלני הבנק מעריכים כי הדולר ימשיך להיחלש מול השקל עד אמצע שנת 2010, ורק אז יתייצב. זאת, כחלק ממגמה כלל-עולמית של היחלשות הדולר בעולם ועלייה בערכם של מטבעות השווקים המתעוררים, בשל התגברות התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים.

"השקל מתחזק על רקע נתונים כלכליים חזקים במשק הישראלי, אך לעת עתה הבנק המרכזי ימשיך לנסות למנוע את ההתחזקות כדי לתמוך בייצוא, מה שעשוי להגביל את פוטנציאל העליות של השקל", אומרים כלכלני הבנק. עם זאת, האנליסטים מעריכים כי הדולר עומד בפני תקופה של היחלשות, ומשרטטים את המגמה הצפויה בשנה הקרובה: הדולר יירד ל-3.75 שקלים עד סוף השנה, 3.55 שקלים עד סוף הרבעון הראשון של 2010 וייחלש ל-3.4 שקלים עד סוף יוני 2010.

בחישוב מהיר, מדובר בירידה של כ-11% משערו של המטבע האמריקני כיום, וזאת לאחר שהוא כבר נחלש בכ-10% מאז חודש אפריל. הכלכלנים מעריכים כי הדולר יתייצב בנקודה זו, ובמחצית השנייה של 2010 הוא יתחזק קלות ל-3.45 שקלים.

סקירת המט"ח של הבנק הינה מקיפה וכוללת התייחסות למטבעות רבים בעולם. מסקירה זו עולה כי בבנק מעריכים שהדולר ייחלש מול מטבעות השווקים המתעוררים במחצית הראשונה של 2010, שכן התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים יגדל וידחף אותם להשקיע במטבעות מסוכנים יותר. לדברי הכלכלנים, הנתונים הכלכליים שיפורסמו בחודשים האחרונים יעודדו את המשקיעים להיחשף יותר לשווקים המתעוררים, כך שההון יוסט לעבר השקעות בשווקים אלו ויחליש את הדולר על חשבון מטבעות השווקים המתעוררים.

[לאתר המט"ח]