בדאו כמיקלס מעריכים שהמשק האמריקני הגיע לתחתית

החברה עקפה את צפי האנליסטים כשדיווחה על רווח של 5 סנט למניה להוציא פריטים חריגים לעומת צפי להפסד של 8 סנט למניה ■ בחברה צופים כי קצב ההתאוששות של המשק האמריקני יהיה איטי

דאו כמיקלס העוסקת בייצור כימיקלים לתעשייה ולחקלאות פירסמה היום (ה') לפני פתיחת המסחר על דו"חותיה לרבעון השני. בחברה דיווחו על רווח מפתיע של 5 סנט למניה, להוציא הפסדים חד פעמיים. בכך, עקפה החברה את תחזיות האנליסטים שצפו להפסד של 8 סנט למניה.

החברה רשמה הפסד כולל הפסדים חד פעמיים של 435 מיליון דולר או 47 סנט למניה ועברה למעשה להפסד לאחר שברבעון המקביל רשמה רווח של 776 מיליון דולר או 81 סנט למניה.

בשורה העליונה, רשמה החברה ירידה חדה של 31% במכירות שהסתכמו ב-11.3 מיליארד דולר. בשורת המכירות החטיאה החברה את תחזיות האנליסטים שציפו למכירות של 13 מיליארד דולר ברבעון.

תחזית הצמיחה ל-2009 התייצבה כשהחברה צופה צמיחה חזקה במכירות לאיזור אסיה ובייחוד בסין שבה תוכניות המרצה כלכליות של הממשל מעלות את הביקושים למוצרי החברה. החברה אינה צופה שיפור מהותי בהיקף המכירות וההכנסות בהמשך השנה הנוכחית.

בהצהרה שפירסמה החברה לאחר פירסום הדו"חות נאמר כי "אנו מעריכים כי הכלכלה האמריקנית הגיעה לתחתית אך קצב ההתאוששות שלה יהיה איטי כשחולשה מהותית בשוק התעסוקה פוגעת בצריכה הפרטית".