על רקע המלצות הזרים והעלייה בשוקי המניות: הדולר נפל השבוע ב-2%

גם היום נחלש המטבע האמריקני ושערו היציג נקבע ב-3.79 שקלים ■ האירו היציג איבד 0.5% ל-5.347 שקלים ■ לאומי: "העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם יביאו להיחלשותו מול השקל"

הדולר איבד גובה גם היום וסגר שבוע שלילי במיוחד מול השקל, בעוד שבעולם המטבע האמריקני נחלש מול המטבעות המובילים לקראת פירסום נתוני התמ"ג בארה"ב היום (ו') בשעה 15:30 (שעון ישראל).

הדולר נחלש ב-0.34% ושערו היציג נקבע ב-3.79 שקלים. האירו היציג איבד 0.54% ל-5.347 שקלים. בשוק המט"ח העולמי, הדולר נחלש ב-0.2-0.3% מול האירו והליש"ט, על רקע העליות בשוקי המניות בעולם שמגבירות את התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים, אשר מצידם מוכרים את דולרים ואג"ח של ממשלת ארה"ב (שנחשבים לנכסים בטוחים) וקונים אפיקים מסוכנים יותר. היום בשעה 15:30 יפורסם נתון צמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון השני, נתון חשוב שישפיע רבות על שוק המט"ח העולמי. בשוק מעריכים כי כלכלת ארה"ב התכווצה ב-1.5% ברבעון השני, שיפור לעומת הנפילה של 5.5% ברבעון הראשון.

בינתיים בישראל, הדולר סגר את השבוע בירידה של 2% מול השקל, והאירו איבד עד כה השבוע 2.7%. שטף ההמלצות למכור את הדולר מצד הגופים הזרים המשיך גם השבוע. בנק אוף אמריקה מריל לינץ' מעריך שהדולר יסבול מחולשה עד סוף המחצית הראשונה של 2010, ולמעשה יגיע ל-3.4 שקלים עד יוני 2010. בבנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל מעריכים כי הדולר יגיע ל-3.7 שקלים תוך 3 חודשים ואז ידרדר ל-3.6 שקלים בשנה הקרובה.

"השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם", אומרים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון. בבנק לאומי מעריכים כי השקל ימשיך להתחזק: "העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם יביאו להיחלשותו מול השקל".

[לאתר המט"ח]