מאות חרדים מפגינים נגד פתיחת חניון קרתא בי-ם

עשרות חרדים מפגינים מול חניון קרתא שגם השבוע נפתח בשבת. הם נשכבים על הקרקע במטרה לחסום כניסת מכוניות. במאה שערים מפגינים עוד מאות. מולם ניצבים עשרות שוטרים

עוד שבת של מחאה ירושלמית: תושבים חרדים רבים מפגינים הערב שוב בבירה במחאה על המשך פתיחתו של חניון קרתא בשבת. שוטרים רבים נערכו מבעוד מועד באזור כדי למנוע מהמפגינים לבצע מעשים חריגים.

עשרות חרדים מפגינים מול חניון קרתא. הם נשכבים על הרצפה ומנסים למנוע כניסת כלי רכב לחניון שנפתח גם בשבת הזו. השוטרים מנסים לפנות אותם, וחלק מהם נעצרו ופונו לניידות המשטרה.

מוקדם יותר עמדו מאות חרדים בגבול של שכונת מאה שערים, בצומת הרחובות שבטי ישראל והנביאים. מולם נפרסו עשרות שוטרים בקו "הגנה" שנועד לחסום את דרכם לכיוון חניון קרתא. חלק מהמפגינים דחפו את השוטרים, בעוד הם זועקים "שבס" (שבת ביידיש).

חרדים, הפגנה, דתים, דת, כפייה דתית / צלם רויטרס

למארגני ההפגנה יש הפעם הסבר מקורי במיוחד להפגנות היום. לטענתם, לאחר סיום המאבק למען שחרורה של האם החשודה בהרעבת בנה, נוצר רושם כאילו הסתיים גם המאבק על החניון. את הרושם הזה מבקשים היום לתקן.

בואו בהמוניכם

עוד לפני סוף השבוע הודיעו נציגים בעדה החרדית על כוונתם להחריף היום את המחאה נגד הפעלת חניון קרתא בסופי השבוע ולקיים הפגנה המונית ברחבת החניון. עם זאת, יו"ר הוועד למען השבת, יוסף רוזנפלד, הבהיר כי לא מתוכננת הפגנה אלימה. החרדים תושבי שכונת מאה שערים וגאולה נקראו לבוא היום בהמוניהם ולהפגין נגד העירייה.

בזירה אחרת בעיר הוביל אתמול הציבור החילוני מאבק עיקש לא פחות. אתר "בחדרי חרדים" דיווח על הפגנה שנערכה אתמול בעיר, סמוך לכניסת השבת. קבוצת חילונים צעדה עם שלטים שבהם נכתב: "די להתחרדות!" ו"לא לתושבים חרדים!".

המחאה הזו מתנהלת סביב שורת מקרים שנדונו בבתי המשפט לאחרונה, ובהם מבנה שהוסב לשמש כבית כנסת. התושבים החילונים טענו כי המבנה, ששימש בעבר כמכולת, אינו יכול לשמש כבית כנסת וכי הדבר מהווה שימוש חורג. ועדת תכנון ובנייה פסקה השבוע כי בית הכנסת יישאר במקום, ויינתן לו אישור חורג.