פימקו: הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית עד שנת 2011

פול מקולי, מנהל בכיר בפימקו: "לא רק שאני אומר זאת מעצם היותי חזאי מקצועי, אלא אנו בונים את תיקי ההשקעות שלנו על סמך ההערכה הזו"

נתוני התמ"ג שפורסמו ביום שישי בוול סטריט העלות תהיות באשר להמשך דרכו של הפדרל ריזרב. מצד אחד, הנתונים הראו על התכווצות של 1% בכלכלה האמריקנית ברבעון השני, בעוד שהצפי בשוק היה להתכווצות של 1.5%, כלומר נתון טוב מהתחזיות. מצד שני, הצמיחה ברבעון הראשון עודכנה מטה (מצמיחה שלילית של 5.5% לצמיחה שלילית של 6.4%) והנתונים העידו גם על ירידה של 1.2% בצריכה הפרטית ברבעון השני - נתון חלש מהצפוי אשר עשוי להעיד על קשיים בהתאוששות בהמשך הדרך.

אחת השאלות בהן מתחבטים המשקיעים בבואם לבחון את הנתונים היא כיצד ישפיעו הנתונים על המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב. פול מקולי, בכיר בקרן פימקו (קרן האג"ח הגדולה בעולם), טוען כי ה'פד' לא יחזור בו בהצהרתו להותיר את הריבית ברמת שפל למשך תקופה ארוכה, וכי הריבית בארה"ב תתחיל לעלות "לא לפני 2011".

"לא רק שאני אומר זאת מעצם היותי חזאי מקצועי, אלא אנו בונים את תיקי ההשקעות שלנו על סמך ההערכה הזו", אומר מקולי בראיון ל-Australian Broadcasting, אשר נערך זמן קצר לפני פרסום נתוני התמ"ג. "הדבר המדאיג אותי ביותר הוא ירידה חדה בביקוש המצרפי העולמי ביחס להיצע הפוטנציאלי. קשה להעריך מה כיוונו של הביקוש המצרפי בסקטור הפרטי בזמן שהעולם כולו נמצא בתהליך של דה-מינוף והדגש הוא על חיסכון".

ביל גרוס, העובד יחד עם מקולי ומנהל את קרן Pimco Total Return, מעריך ששיעורי הצמיחה בארה"ב יתמתנו בהשוואה לשנים האחרונות. בבואו לתאר את הסדר החדש ביום שלאחר המשבר, מעריך גרוס ששיעור הצמיחה בארה"ב יהיה כ-3% ולא 5-7% כפי שהיה ב-15 השנים האחרונות. אגב, הקרן של גרוס השיגה מתחילת השנה תשואה של 12% ובכך התעלתה על 96% מהקרנות המתחרות מולה.