קשישה בת 80 קיבלה מנת דם לא נכונה במהלך ניתוח ומתה

מבית החולים "שיבא" נמסר כי "החולה הגיעה לאחר חצות לניתוח חירום בכלי הדם, במטרה להציל את שתי רגליה - במהלך הניתוח, אירעה טעות אנוש מצערת במהלכה קיבלה מנת דם אחת שגויה"

קשישה בת 80, תושבת מרכז הארץ, נפטרה לפנות בוקר במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, לאחר שקיבלה מנת דם לא נכונה במהלך ניתוח.

מבית החולים נמסר כי "החולה הגיעה לאחר חצות לניתוח חירום בכלי הדם, במטרה להציל את שתי רגליה. במהלך הניתוח, אירעה טעות אנוש מצערת במהלכה קיבלה מנת דם אחת שגויה".

עם זיהוי התקלה, החלו להתבצע באישה ניסיונות החייאה ממושכים. "לצערנו הניסיונות לא עלו יפה ונאלצנו לקבוע את מותה. הודעה מלאה נמסרה למשפחה בשקיפות המאפיינת את בית החולים", נמסר.

הרופאה המרדימה הושעתה

מתחקיר ראשוני של המקרה עולה חשד כי אנשי הצוות בחדר בו בוצע הניתוח בבית החולים, לא קיימו את הנהלים הקיימים בכל הקשור למתן דם. מבית החולים נמסר כי הרופאה המרדימה הושעתה לשבועיים מכל עבודה בבית החולים.

בית החולים ביקש ממשרד הבריאות להקים ועדת בדיקה חיצונית. "נשתף פעולה בצורה מלאה עם צוות הוועדה. אנו מביעים את צערנו ותנחומינו הכנים למשפחה", נמסר מ"שיבא".

תזכורת: הרופאה המרדימה שהורשעה בהריגת הילדה

בחודש מארס האחרון הורשעה ד"ר סווטלנה רוסו-לופו מבי"ח אסותא בהריגת הילדה נטע-לי בורוסקי בת ה-4, שאושפזה בבי"ח לשם ניתוח תיקון פזילה.

"מעשיה עולים בהרבה על רשלנות", אמר בהחלטתו שופט בית המשפט המחוזי, צבי גורפינקל. "יש לייחס לנאשמת אחריות פלילית עקב כך שהחלישה את קולות הביפ במוניטור או עקב הירדמותה במהלך הניתוח", הוסיף.

בורוסקי, בת ה-4, אושפזה בבית החולים ב-2 ביוני 2005 לשם ניתוח תיקון פזילה בעיניה. על פי כתב האישום, בתחילת הניתוח החלה הרופאה המרדימה, ד"ר רוסו-לופו, במתן מינון גבוה מחומר הרדמה מסוג "אלוטן". על פי הנהלים היה עליה להפחית את מינון החומר בתוך מספר דקות, אולם במקום להשגיח על החולה, כיסתה רוסו-לופו את רגליה בסדין ונרדמה. קודם לכן היא הפחיתה את עוצמת הקול של המוניטור שעקב אחר סימני החיים של הילדה.

בהחלטתו מתח השופט ביקורת קשה על הרופאה וקבע כי אין עוררין על כך שנטע-לי הקטנה מתה בעקבות הזרמת יתר של גז. במהלך המשפט, שארך כשלוש שנים, התברר כי כאשר נדם ליבה של הילדה, בדקה הרופאה את המוניטור מאחר וחשבה כי אי הסדירות שבצפצופים נובעת ממנו, ואף כיבתה את כפתור האזעקה.