יונדאי: המשביר לצרכן מוכר מברגה מזויפת הנושאת את שמנו

קונצרן יונדאי הקוריאני טוען כי המשביר לצרכן מוכר בחנויותיו את המברגה, שהיא מוצר המפר את סימן המסחר של יונדאי, במחיר מוזל של כ-20 שקל

קונצרן יונדאי הקוריאני וחברת "עשינו עסק", יבואנית כלי העבודה של יונדאי בישראל, מבקשים מבית המשפט המחוזי מרכז צו מניעה האוסר על רשת המשביר לצרכן למכור מברגה הנושאת את הלוגו יונדאי, בטענה כי היא מזויפת ואינה מיוצרת על-ידי הקונצרן הקוריאני. כן מתבקש הצו נגד יבואנית המברגה, חברת "וייב פוינט", והמפיצה אותה, "הדר השרון והפצה".

באמצעות עוה"ד גיל נדל והילה וולגמוט טוענות יונדאי ו"עשינו עסק" כי המשביר לצרכן מוכר בחנויותיו את המברגה, הזהה להפליא למברגה המקורית של יונדאי, במחיר מוזל של כ-20 שקל.

עוד נטען כי בבדיקה שערכו התובעות התגלה כי מדובר במברגה שאינה מקורית של יונדאי, אלא במוצר המפר את סימן המסחר של יונדאי, במטרה ליהנות מהשם הטוב והמוניטין שיצא למוצריה.

לטענת התובעות, המברגה עוצבה מלכתחילה באופן המיועד להטעות את ציבור הצרכנים לחשוב כי מדובר במברגה המקורית של יונדאי. לדבריהן, המברגה אף מפרה חוקים צרכניים הנוגעים לסימון מוצרים, משום שבין היתר היא אינה נושאת כל כיתוב בעברית, הוראות שימוש, הוראות הפעלה ובטיחות בעברית, ואין עליה את פרטי היבואן והיצרן האמיתי.

המשביר לצרכן הודה, בתשובה לפניית עו"ד נדל, בכך שמכר את המברגה, אך טען כי הוריד אותה מהמדפים. ואולם, התובעות טוענות כי לא רק שאין הדבר כך - אלא שכנראה מתוך רצון להיפטר מהמברגה המפרה, המשביר המשיך למכור אותה אפילו בחצי מהמחיר הקודם - 10 שקל.

בתביעה נאמר כי התובעות הגישו גם תלונה במשטרה, ובפשיטה שביצעו אנשי יחידת הקניין הרוחני של המשטרה, נתפסו והוחרמו מאות מברגות אצל חברת הדר השרון והפצה, ואילו בפשיטה על המשביר נמצאו רישומים של המוצר במלאי. (ת"א 09-07-23377).