לבייב השלים את מכירת מגדל אפריקה ישראל תמורת 166 מיליון שקל

לא מדובר בחדשה מרעישה עבור החברה, שכן כבר באפריל היא דיווחה על המכירה ■ המנכ"ל איזי כהן: "אפריקה ממשיכה לעמוד ביעדי תכנית העבודה שלה ל-2009, תוך שהיא פועלת להגדלת היתרות הנזילות שבידה"

אפריקה ישראל השלימה את מכירת 95% מזכויותיה במגדל אפריקה ישראל שברחוב אחד העם בת"א, בתמורה ל-166.5 מיליון שקל. החברה דיווחה על העסקה כבר בחודש אפריל, במסגרתה היא מכרה גם 50% מיתרת זכויות הבניה הבלתי מנוצלות בנכס. דבר העמדת המגדל למכירה דווח ב"גלובס" בחודש אוקטובר האחרון.

התמורה בגין העסקה משקפת שווי של כ-194 מיליון שקל ותשואה של כ-8% על ההכנסות משכירות בשטח המאוכלס. השלמת העסקה יוצרת לקבוצה תזרים נטו של 160 מיליון שקל, במסגרת המסע שעורכת החברה למימוש נכסים כדי להחזיר חובות של מיליארדי שקלים בשנים הקרובות. כפי שנמסר כבר בהודעתה הקודמת של אפריקה באפריל, החברה תרשום רווח נקי לפני מס של 17 מיליון שקל, אך עדיין לא ברור אם הרווח יירשם בדוחות הכספיים לרבעון השני או השלישי של השנה.

"השלמת עסקה זו מעידה על כך שקבוצת אפריקה ישראל ממשיכה לעמוד ביעדי תכנית העבודה שלה לשנת 2009, תוך שהיא פועלת להגדלת היתרות הנזילות שבידה", אומר המנכ"ל איזי כהן.

אפריקה תמשיך להחזיק ב-5% מהמגדל, אך כזכור היא העניקה לרוכש הזכויות אופציה לרכוש את 5% הנותרים בתוך שנתיים, תמורת 20 מיליון שקל.

מגדל אפריקה, שממוקם במפגש הרחובות רוטשילד-אחד העם, הוא בניין משרדים בן 18 אלף מ"ר ו-324 מקומות חנייה. לאפריקה ישראל זכויות בלתי מנוצלות לבניית 8,000 מ"ר נוספים על פני כ-10 קומות. בחודש מארס ביטלה ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז תל אביב את התנאי שהציבה הוועדה המקומית לאפריקה ישראל, ולפיו היתר לבניית קומות נוספות במגדל אפריקה יינתן רק אם תפתח לפחות מחצית מהחניון שבמגדל לרווחת תושבי העיר בערבים ובשבתות.

המגדל הוחזק על-ידי אפריקה נכסים , החברה הבת של אפריקה ישראל המנהלת את פעילות הנדל"ן של הקבוצה בארץ. המגדל הוקם בשנת 2001 בשיתוף פעולה בין אפריקה נכסים וחברת אלעד שבבעלותו של יצחק תשובה, אולם בספטמבר 2007 רכשה אפריקה את הזכויות של אלעד במגדל תמורת סכום סמלי של 2 מיליון דולר.