ביהמ"ש טירפד לראש לשכת עוה"ד הצבעה טלפונית בהולה ב-12 נושאים

אסר על יורי גיא-רון לערוך הצבעה טלפונית בוועד המרכזי ב-12 עניינים ■ הצו הוצא לבקשת חברי הוועד המרכזי בלשכה, עוה"ד אודי בר-עם ואפי נוה, שטענו כי הנושאים העומדים להצבעה אינם מצדיקים התראה "מעכשיו לעכשיו"

בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב הוציא צו ארעי האוסר על ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, לערוך הצבעה טלפונית בוועד המרכזי ב-12 עניינים.

הצו הוצא לבקשת חברי הוועד המרכזי, עוה"ד אודי בר-עם ואפי נוה, שטענו כי הנושאים העומדים להצבעה אינם דחופים ומצדיקים התראה של "מעכשיו לעכשיו".

סגן הנשיאה, השופט יהודה זפט, הורה לגיא-רון להגיב לעתירה בתוך 3 ימים.

בעתירה נטען כי בצהרי יום ה' האחרון קיבלו חברי הוועד המרכזי בדואר אלקטרוני מכתב המודיע כי ביום א' תיערך הצבעה טלפונית ב-12 עניינים המנויים בו. למכתב צורפו 101 עמודי נספחים העוסקים בנושאי ההצבעה.

בין נושאי ההצבעה: מינויים לוועדות השונות שליד הוועד המרכזי, שחלקם הגדול בוצע כבר בתחילת הקדנציה וכעת מתבקשות השלמות ותיקונים; אישור החזר הוצאות ראש הלשכה לנסיעה ללונדון במאי 2005; והתחייבות לשיפוי נושאי משרה בלשכה (ובהם המנכ"לית לינדה שפיר והסמנכ"ל אלי נקר), נוכח התראה לפני תביעה שהגיש יו"ר המועצה הארצית, עו"ד עמוס ון-אמדן.

בר-עם ונוה טוענים כי רבים מעורכי הדין, לרבות חברי הוועד המרכזי, מצויים בחופשות. רבים מאלה שאינם בחופשה עובדים יום מקוצר, ודאי ביום חמישי, ולפיכך ייתכן כי לא היו מודעים לדוא"ך. לוח הזמנים של הודעה על הצבעה ביום חמישי אחר-הצהריים וקיומה כבר ביום ראשון מהשעה 11:00 - הינו הצבעה "מעכשיו לעכשיו", ללא כל התראה של ממש.

"קשה להשתחרר מההרגשה שנעשה מאמץ מכוון למנוע, ככל הניתן, את השתתפות חלק ממשי מחברי הוועד המרכזי", טענו העותרים.

לטענתם, מדובר בנושאים שאינם דחופים, ואין הצדקה להצביע בעניינם מבלי לקיים דיון בוועד המרכזי. (עת"מ 2257/09).

יורי גיא-רון מסר בתגובה: "אין לי כוונה לשתף פעולה עם פרובוקציות, ואני ממשיך לעשות ככל שביכולתי כדי להימנע ממריבות שאיפיינו את הלשכה במשך הקדנציות הקודמות. מזה שנים רבות מאוד שלא זכו חברי הוועד המרכזי להתנהלות כה מתחשבת של ראש לשכה, שלו הסמכויות הבלעדיות בחוק לניהול הישיבות. אין בכוונתי לנהל את הנושא מעל גבי העיתונות. ככל שנצטרך, נשיב לעתירה וננהלה בבית המשפט".