ה-N97 של נוקיה - iPhone זה לא, מכשיר חכם כן

גלובס tv ה-N97 הוא מכשיר הדגל של נוקיה, שאמור לאפשר לה להתחרות ב-iPhone של אפל ■ מי שמוכן להתפשר על יכולות מגע בינוניות אבל רוצה מקלדת ומצלמה טובה שאין ל-iPhone - כדאי שיבדוק את ה-N97

ה-N97 הוא מכשיר הדגל של נוקיה והוא זה שאמור לאפשר לה להתחרות ב-iPhone של אפל, כאשר זה יגיע לארץ. האם מדובר במתחרה ראוי או בכלל באלטרנטיבה למכורי ה-iPhone? התשובה שלנו היא ממש לא, אבל עדיין מדובר במכשיר מגע מוצלח מאוד, שמהווה שדרוג פוטנציאלי, לכל מי שמחזיק עדיין N95 או E90 ורוצה טלפון חכם עם יכולות חדשות.

עיצוב ומגע: הבשורות של ה-N97 הן כמובן ממשק המגע והמקלדת המלאה שלו (QWERTY). המקלדת של הנוקיה מוסתרת בצורה אלגנטית בגב המכשיר. הפתיחה שלה נעשית בצורה חלקה מאוד, אפילו מפתיעה ביחס למכשירים אחרים של החברה הפינית. השימוש במקלדת יחסית נוח, אבל מצריך תרגול של מספר ימים ארוכים. כמו כן, חריטת הספרות באנגלית ובעברית קצת קטנה והיא תכריח אתכם להתאמץ בניסיון לקרוא אותם (אלא אם כן, אתם מקלידים בצורה עיוורת). חוץ מזה, לצד המקלדת תמצאו משטח עכבר, שיאפשר לכם לשלוט בסמן שעל המסך.

N97 N 97

מה בנוגע למגע? איכות המגע היא ממש לא iPhone, היא זהה לזו שקיימת במכשיר מגע אחר של נוקיה שיצא בארץ לפני כמה חודשים - 5800. המסך לא יאפשר לכם לגלול תפריטים באותה נוחות והוא יכריח אתכם מדי פעם ללחוץ בעקשנות מספר פעמים על אותו אייקון, עד שזה יתעורר. לנוקיה יש עוד הרבה מה לעשות עם איכות המגע של המכשירים שלה, למרות שהיא עושה את העבודה, בחברה צריכים להתחיל לחשוב איך גוררים מהנדסי מוצר מאפל לנוקיה, בשביל להתחיל להשתפר.

ממשק: גולת הכותרת של ה-N97 הוא עמוד הבית החדש של החברה. עמוד זה יאפשר לכם לגשת לכל יכולות המכשיר החשובות לכם באמצעות ווידג'טים (מיני יישומים). מה זה אומר? בעמוד הבית תוכלו למצוא למשל, ווידג'ט עדכון של פייסבוק, שיציג לכם כל הזמן את ההודעות האחרונות של החברים שלכם. מלבד זה, תוכלו למצוא כאן ווידג'טים המאפשרים גישה למייל, לארבעת אנשי הקשר המועדפים אליכם והיישומים החשובים לכם.

נוקיה N97

יכולות נוספות בטלפון כוללות: ספיקרפון באיכות טובה, מצלמת 5 מגה פיקסל באיכות טובה מאוד עם פוקוס אוטומטי, פלאש, ציון המיקום הגיאוגרפי בו צולמה התמונה ואפילו צילום וידאו מוצלח. כמו כן, תוכלו למצוא כאן זיכרון בנפח עצום של 32 ג'יגה ואפשרות להרחיב אותו בעוד 16 ג'יגה באמצעות כרטיס, התקן GPS לניווט בכבישים (שלוש שנים בחינם בסלקום), דפדפן אינטרנט שעושה עבודה טובה ו-Wi-Fi.

באגים: אי אפשר לכתוב ביקורת על מכשיר של נוקיה, בלי לציין את הבאגים שלו. הבשורה החיובית, ה-N97 לא כולל את באג הבלוטות' המוכר של החברה, שמנתק דיבוריות ללא הפסקה. הבשורה השלילית, בבדיקה אותה ערכנו, שני מכשירים שעברו בידיים שלנו סבלו מתדירות גבוהה של ניתוקי שיחות ברשת סלקום.

מחיר בסלקום: 4,267 שקל (או 125 שקל כפול 36 תשלומים).
מחיר באורנג': 3,492 שקל (או 97 שקל כפול 36 חודשים).

בשורה התחתונה, מי שמוכן להתפשר על יכולות מגע בינוניות, אבל רוצה לקבל מקלדת מלאה ומצלמה טובה מאוד שאין ל-iPhone, כדאי שיבדוק את ה-N97.

ציון: 8.5.