מי יאכיל את הח"כים: אין מתמודדים במכרז הפעלת מזנון הכנסת

הזוכה במכרז שהוציאה הכנסת, ושאליו ניתן להגיש הצעות עד ה-3 בספטמבר, יפעיל במקביל שני מזנונים בשריים ושניים חלביים הפרוסים ברחבי בניין הכנסת המורחב

כנסת ישראל פרסמה מכרז חדש להפעלת המזנונים המשרתים את חברי הכנסת והאורחים במשכן בשנים הקרובות אולם לפי שעה לא הוגשו הצעות. בכנסת מעריכים כי הפגיעה ברווחים הנגרמת עקב יציאתה של הכנסת לפגרה אחת לכמה חודשים, והביקורת בכלי התקשורת על רמת האוכל במזנונים, מונעים מזכיינים פוטנציאלים להגיש הצעות.

הזוכה במכרז שהוציאה הכנסת, ושאליו ניתן להגיש הצעות עד ה-3 בספטמבר, יפעיל במקביל שני מזנונים בשריים ושניים חלביים הפרוסים ברחבי בניין הכנסת המורחב. כדי להגדיל את האטרקטיביות של המכרז הכנסת הכניסה מספר שינויים. על פי המכרז, יזכה לראשונה המפעיל להשתתפות בהוצאות הקבועות של ההפעלה בחודשי הפגרה בסך של 46 אלף שקל לכל חודש ו-70 אלף שקל לכל חודש בזמן פגרת הבחירות.

בנוסף, מתוך הבנה לירידה בהיקף הסועדים בזמן הפגרה, יוכל המפעיל להציע מחיר שונה לתקופה זו, מחיר שאותו הכנסת תסבסד ובכך הלקוחות ישלמו מחיר זהה.

הכנסת אף החליטה לתת למפעיל עצמאות בניהול כוח האדם - למעט אנשי מפתח בתפקידים מרכזיים ותאפשר לו להציג במסגרת המכרז את שיטות הניהול שלו והיקף כוח האדם לו יזדקק להפעלת המזנונים.

מנכ"ל הכנסת, עו"ד דן לנדאו, אומר כי הוא משוכנע שהמכרז אטרקטיבי. "פעלנו על מנת להוריד את אלמנט הסיכון, ואנחנו ניקח על עצמנו שותפות גדולה בזמן הפגרה למזנון, וזאת במקביל להגברת חופש הניהול שאנו נאפשר למפעיל" אמר לנדאו.