תעודות סל ביולי: נכנסים למניות ויוצאים מהאג"ח

הגיוסים הסתכמו ב-660 מיליון שקל ■ קסם גייסה 300 מיליון שקל ותכלית כבר נושקת ל-11 מיליארד שקל נכסים ■ נכסי הענף צמחו ביולי בכ-2.6 מיליארד שקל, לסך של 42.3 מיליארד שקל

חודש יולי בענף תעודות הסל היה דומה לקודמו, והתאפיין בצמיחה נאה בנכסים בעיקר הודות לעליות השערים המרשימות בכל המדדים, אך גם בזכות גיוסים נטו של כמה מאות מיליוני שקלים.

נכסי הענף צמחו ביולי בכ-2.6 מיליארד שקל, לסך של 42.3 מיליארד שקל, אך רק כ-660 מיליון שקל מתוכם הם גיוסים נטו, והשאר תשואה.

עיקר הגיוסים בחודש החולף נעשו בתעודות המנייתיות, בעוד שתעודות האג"ח סבלו מפדיונות בדומה לחודש יוני. היקף הגיוסים הנמוך מקורו בכך שכאשר נרשמים גיוסים לאפיק המנייתי, הם לרוב נמוכים יותר מגיוסים לאפיק האג"ח, שכן רכיב המניות בתיקים קטן משמעותית מהרכיב הסולידי. כמו כן, ביולי עלה קרנן של קרנות הנאמנות המנייתיות, ככתובת המרכזית לכספי המשקיעים שרצו לחזור לשוק המניות.

בכל מקרה, הגיוסים שכן נותבו לתעודות המנייתיות הגיעו בחודש החולף גם מלקוחות פרטיים (ולא רק ממוסדיים), אם כי לאור היקפי הגיוס הצנועים ניתן להניח כי המשקיעים עדיין זהירים.

פדיונות בהדס

קסם שבבעלות אקסלנס ובראשות רוי רגב גייסה ביולי 300 מיליון שקל. את עיקר הגיוסים ריכזו התעודות המנייתיות, שגייסו כ-420 מיליון שקל, אך מנגד סבלה קסם, בדומה למתחרותיה, מפדיונות של כ-150 מיליון שקל בתעודות האג"ח.

תכלית, שבבעלות בנק דיסקונט ומייקל דייויס, ובניהול איל סגל ודוד אללוף, גייסה 200 מיליון שקל, לסך נכסים של כ-10.8 מיליארד שקל. רק לפני חודש חצתה החברה את רף ה-10 מיליארד שקל, וכעת היא כבר נושקת להיקף נכסים של 11 מיליארד שקל. בתכלית התרכזו הגיוסים בתעודות המנייתיות, בעיקר אלה העוקבות אחר מדדי הפיננסים והבנקאות.

הראל סל, שבבעלות הראל פיננסים ובניהול אורי שור, נהנתה החודש מצמיחה יפה - של כ-180 מיליון שקל לסך של 670 מיליון שקל, מתוכם כ-150 מיליון שקל הם גיוסים נטו.

גם אינדקס שבבעלות דש וברק קפיטל, ובניהול אורי בן דב, בלטה החודש בגיוסים, שהסתכמו ב-126 מיליון שקל. על רקע התחזקות השקל מול הדולר, חלק ניכר מהגיוסים נרשמו בתעודות הייחודיות של אינדקס על מדדי חו"ל. אלו עוקבות אחרי מדדים זרים ומנטרלות את החשיפה למט"ח, כך שהמשקיע מקבל רק את תשואת המדד ולא מושפע משינוי בשער המטבע.

פסגות סל, שבבעלות פסגות ובניהול טל ורדי, גייסה החודש 51 מיליון שקל, ומבט של כלל פיננסים ובניהול ליאור כגן גייסה כ-5 מיליון שקל. מבט אמנם גייסה כ-160 מיליון שקל בתעודות מנייתיות, אך כיוון שהיא מוטה לאפיק תעודות האג"ח, שסבל במיוחד החודש, השורה התחתונה שלה נמוכה.

הדס, שלאחרונה עברה לבעלות בית ההשקעות הממוזג מיטב, ומנוהלת בידי אמיר שגב, סבלה החודש מפדיונות של 170 מיליון שקל.

[לאתר תעודות סל ו-ETF's]

סל