הסדר הבונוסים: בנק אוף אמריקה ישלם 33 מיליון דולר ל-SEC

זאת לאחר שלטענת רשות ני"ע האמריקנית הצהיר הצהרות כוזבות בעניין הבונוסים שחילק מריל לינץ' למנהליו בסך 5.8 מיליארד דולר ערב המיזוג ■ שינויים בצמרת הנהלת בנק אוף אמריקה

רשות ני"ע האמריקנית, ה-SEC תובעת את בנק אוף אמריקה באישום של הצהרות כוזבות שהצהיר הבנק בעניין הבונוסים שחולקו בבנק ההשקעות, מריל לינץ', אותו רכש הבנק בתמורה ל-50 מיליארד דולר ב-1 בינואר 2009 עת היה המשבר הפיננסי בשיאו.

הבנק נתבע כי הצהיר הצהרות כוזבות בתצהיר שהגיש לרשות ני"ע האמריקנית בעניין רכישת מריל לינץ'. בנובמבר 2008 הצהיר הבנק בפני הרשות כי מריל לינץ' הסכים שלא לשלם בונוסים על ביצועים או כל תמריץ אחר למנהלים בסיום השנה, בטרם תיסגר העסקה לרכישת מריל ע"י בנק אוף אמריקה, ללא הסכמתו של בנק אוף אמריקה. כך על פי התלונה שהגישה היום הראשות לבית המשפט הפדרלי בניו יורק.

במקום זאת "בנק אוף אמריקה הסכים כי מריל לינץ' תוכל לשלם עד 5.8 מיליארד דולר, שהם כ-12% משווי הבנק עליו דובר במסגרת המיזוג, זאת בעבור בונוסים של סוף שנת 2008 ובונוסים נוספים למנהלי מריל לינץ'" כך טענה הערב רשות ני"ע האמריקנית בתלונתה.

הרשות ביקשה מבית המשפט להגביל את בנק אוף אמריקה מלהפר את חוקי הראשון ולכפות על הבנק תשלום קנס כספי.

מאוחר יותר הודיעה הרשות כי הגיעה להסדר כספי עם בנק אוף אמריקה בעניין התביעה, ולפיו ישלם בנק אוף אמריקה סך של 33 מיליון דולר. כתנאי להסדר, הבנק אינו מודה ואינו מכחיש את ההאשמות שהופנו עליו במסגרת התביעה על ידי הרשות. כך דיווחה הרשות באמצעות האי-מייל.

בנוסף, הודיע היום בנק אוף אמריקה כי הוא ממנה את סלי קרווצ'ק לעמוד בראש פעילות ניהול ההשקעות הגלובליות של הבנק. קרווצ'ק היתה בעברה מנהלת הכספים של סיטיגרופ, לאחר שהיתה מנכ"לית ניהול ההשקעות הגלובליות בסיטיגרופ. כמו כן הודיע הבנק על שינויים נוספים בצמרת ההנהלה.