בנק דקסיה ישראל גייס 290 מיליון שקל ממוסדיים בריבית 3.1%

השלב המוסדי בהנפקת האג"ח זכתה לביקושי-יתר של 687 מיליון שקל והיום מתקיים השלב הציבורי ■ לבנק שתי סדרות אג"ח הנסחרות בתשואה שלילית לפדיון

גם בנק דקסיה ישראל , השלוחה הישראלית של הבנק הבלגי הנושא את אותו השם, נדבק בקדחת גיוסי האג"ח. במסגרת השלב המוסדי במכרז להנפקת אג"ח, קיבל הבנק, המשמש כמלווה הגדול ביותר במערכת הבנקאות המקומית לרשויות המקומיות, התחייבויות מוקדמות לאגרות בהיקף 290 מיליון שקל, מתוך ביקושים של 678 מיליון שקל.

דקסיה ישראל מנפיק אגרות חוב מסדרה ה' אשר צמודות למדד המחירים לצרכן בריבית בשיעור מירבי של 3.1% לשנה (הריבית הסופית עשויה להשתנות בהתאם לתוצאות המכרז הציבורי, שמתקיים היום). לשם השוואה, ריבית הפריים הבנקאית עומדת היום על 2% בלבד והיא אינה צמודה. המח"מ (משך החיים הממוצע עד החזר ההשקעה הן מפרעונות קרן והן מפרעונות ריבית, א"ו) של אגרות החוב עומד על כ- 4.2 שנים ברוטו . הסדרה מדורגת "-AA" על-ידי חברת דירוג האשראי S&P מעלות, כמו 4 הסדרות הקיימות שבמחזור של הבנק. זוהי מדרגת הדירוג הרביעית, המיוחסת לרמת השקעה בדירוג גבוה מאוד, שווה-ערך לדירוג בינלאומי של "BB" או "BBB".

ההנפקה בוצעה באמצעות החברה הבת דקסיה הנפקות, בהובלת לאומי פרטנרס (לאומי ושות' לשעבר), זרוע ההשקעות של בנק לאומי, ואוליביה גוטמן סמנכ"ל הכספים של דקסיה ישראל. מנכ"ל הבנק, דוד קאפח, מסר כי למרות תנאים שאינם אידיאלים בשוק הביקושים הגבוהים משקפים את מעמדה הפיננסי האיתן של דקסיה ישראל בשוק. גיוס ההון נועד לצורך הפעילות העסקית השוטפת לשם העמדת אשראי ללקוחות הן במגזר הציבורי מוניציפלי והן לחברות העוסקות בפרויקטי תשתיות כגון, מים, אנרגיה וכו'.

דקסיה ישראל מעניקה שירותי בנקאות למגזר הציבורי ופועלת להרחבת פעילותה בשוק הישראלי לתחום מימון פרויקטים בתחום התשתיות בסיוע חברת דקסיה הבינלאומית. כמו כן דקסיה ישראל פועלת מול ספקים של רשויות מקומיות. לבנק 4 סדרות של אג"ח צמודות-מדד בבורסה המקומית, הנושאות ריביות של 2.5%-4.65% ובמח"מ נטו של 0.82-5.23 שנים. התשואות לפדיון נטו מגיעות עד 4.25% לשנה נטו, כאשר מתוכם לשתי סדרות תשואה שלילית נטו לפדיון. שווי השוק של ארבעת הסדרות הוא 2.22 מיליארד שקל. שווי השוק של מניית הבנק הוא 324.5 מיליון שקל, הוא נסחר במכפיל 0.64 על הונו העצמי.

דקסיה ישראל

[לאתר האג"ח]