באי.בי.אי חותכים המלצה לענף הנדל"ן המניב ל"נייטרלי"

האנליסט שי ליפמן מוריד את המלצתו לנייטרלי למניות בריטיש ישראל, נצבא, גב ים ואמות ■ "אין הרבה סיכוי לאפסייד בתחום בתקופה הקרובה; פעילות הייזום שלהן נכנסת להקפאה"

האנליסט שי ליפמן מבית ההשקעות אי.בי.אי מוריד את המלצתו לחברות הנדל"ן המניב הגדולות- אמות , גב ים , נצבא ובריטיש ישראל . לארבעת החברות מוריד ליפמן את ההמלצה ל"נייטרלי" מ"קנייה".

בבית ההשקעות ציינו כי "מתחילת משבר הסאב פריים ולאורך מחנק האשראי גרסנו שהנדל"ן המניב בישראל (משרדים ומסחרי) לא צפוי להיפגע באופן משמעותי שכן שלא כמו במערב אירופה ובצפון אמריקה לא חווינו כאן עליות מחירים דרמטיות, אולם גם המניות שעיקר פעילותן היה בישראל נסחרו סביב 0.5 על ההון העצמי שלהן, ולכן מניות אלו היו היחידות שזכו אצלנו להמלצות קנייה.

לטענת ליפמן, הורדת ההמלצה הגורפת לענף הנדל"ן המניב בישראל באה בעקבות ההערכה כי "אין הרבה סיכוי לאפסייד בתחום בתקופה הקרובה, הסיבה העיקרית לכך היא כי רוב החברות כבר נסחרות סביב ההון העצמי שלהן ופעילות הייזום שלהן נכנסת להקפאה או שיש בה הורדת הילוך". ליפמן מעריך כי החברות לא יספקו תשואה עודפת על השוק.

לחברת אמות הוריד ליפמן את מחיר היעד ל-8.2 ש' למניה מחיר המשקף לה פרמיה של 2.5%. לגב ים העלה ליפמן את מחיר היעד ל-951 ש' למניה המשקף לה פרמיה של 3.8%.

מחיר יעד אגריסיבי יותר העלו באי.בי.אי לבריטיש ישראל שזכתה למחיר יעד של 12 שקל למניה המשקף לה פרמיה של 20% על מחיר הפתיחה שלה יום בת"א. גם למניית נצבא הועלה מחיר היעד ל-34 שקל למניה המשקף לה פרמיה של 6.6% על מחיר הפתיחה היום בבורסה בת"א.

[להמלצות אנליסטים]