מנכ"ל פאנדטק: "בנקים גדולים שוב משקיעים בתשתיות שלהם"

פאנדטק עקפה את תחזית הרווח שלה לרבעון השני, וראובן בן-מנחם חש בתחילתו של שינוי ■ רשמה הכנסות של 28.3 מיליון דולר ורווח נקי של 545 אלף דולר על בסיס GAAP

מי שמחפש סימנים ליציאה מהמשבר, יכול לקבל איתות חיובי נוסף מדו"חות פאנדטק . החברה, שרוב לקוחותיה מגיעים מהמגזר הפיננסי שנפגע קשות מהמשבר, הצליחה לעקוף את תחזית הרווח ברבעון השני.

סימנים של אופטימיות יש גם בדברי המייסד ומנכ"ל החברה, ראובן בן-מנחם: "בעוד שעדיין ישנה אי ודאות בשוק, אנחנו מתחילים לראות סימנים לכך שבנקים גדולים מתחילים להשקיע שוב בתשתיות שלהם", הוא אומר. "אנחנו מאמינים שהצלחתנו המוכחת והטכנולוגיה המצוינת שלנו יספקו לנו יתרון תחרותי חשוב במכירות לבנקים גלובליים ואזוריים גדולים".

ברבעון שהסתיים סגרה פאנדטק, שמספקת תוכנה לסליקה אלקטרונית ועיבוד תשלומים בזמן אמת, 148 עסקאות, וזהו קצב גבוה בהרבה מזה שהושג ברבעון הראשון.

תחזית החברה לרבעון השלישי נמצאת בדיוק באמצע טווח תחזיות האנליסטים. ההכנסות הצפויות ינועו בין 29 ל-30 מיליון דולר, הרווח הנקי GAAP יהיה 2-6 סנט למניה, או רווח של 10-14 סנט למניה Non-GAAP. בשוק ציפו לרווח של 12 סנט למניה על הכנסות של 29.5 מיליון דולר.

ברבעון השני הסתכמו הכנסות פאנדטק ב-28.3 מיליון דולר, בדומה לתחזית השוק. התוצאות אמנם נמוכות ב-10.5% ביחס לרבעון המקביל, בו החברה עדיין לא הרגישה את השפעת המשבר, אך גבוהות ב-8.5% מהרבעון הראשון.

גם בשורה התחתונה נרשמה ירידה לעומת הרבעון המקביל, ועלייה לעומת הרבעון הקודם. על בסיס GAAP הסתכם הרווח הנקי ב-545 אלף דולר, לעומת 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, והפסד של כ-900 אלף דולר ברבעון הראשון.

בנטרול הוצאות רישום התגמולים לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי non gaap הגיע ל-1.8 מיליון דולר, שהם 11 סנט למניה. בכך עוקפת פאנדטק ב-3 סנט את תחזית השוק, ומגיעה לרף העליון של התחזית שהיא עצמה מסרה. "אני שמח שהצלחנו לעמוד בתחזית שלנו ולשפר את התוצאות הפיננסיות שלנו ברבעון השני", אמר על כך בן-מנחם.

עם מעל 45 מיליון דולר בקופה, פאנדטק גם מעוניינת להרחיב את תוכנית הרכישה העצמית של מניות (buy back). מנובמבר האחרון רכשה החברה מניות בהיקף של 5.8 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 8.2 דולר למניה (מחיר השוק הנוכחי הוא 9.9 דולר). החברה תפנה לבית המשפט כדי לקבל אישור לרכישת מניות בהיקף של 10 מיליון דולר, הנדרש בהתאם לחוק החברות הישראלי. פאנדטק נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 156 מיליון דולר, ובעלת השליטה בה היא כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי . של נוחי דנקנר.