בעקבות ההסכם עם ערוץ 10: טלעד דורשת החזרי כספים מהרשות השנייה

טלעד טוענת כי מגיע לה החזר על דמי זיכיון ועל הערבויות הכספיות ■ ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון ברשות השנייה לגבי ההסדר המתגבש עם ערוץ 10

טלעד לא מוותרת: הזכיינית לשעבר בערוץ 2 דורשת מהרשות השנייה להחזיר בתוך 7 ימים את חלקה בדמי הזיכיון, בצירוף הפרשי ריבית והצמדה שאמורים להיות מוחזרים לה על-ידי ערוץ 10. טלעד דורשת עוד כי יחד עם אישור ההקלות לערוץ 10 תורה הרשות על השבת כלל מכתבי ההתחייבות והערבות הבנקאית של טלעד שעדיין מצויה בידיה.

במכתב שנשלח אמש (ב') באמצעות עו"ד גדעון קורן המייצג את טלעד, ערב הדיונים ברשות השנייה לגבי ההסדרים עם ערוץ 10, מפרטת טלעד כי מגיעים לה כספים הקשורים בהתחייבויות ערוץ 10 כלפי הרשות השנייה, וכי ככל שהרשות תחליט לוותר על כספים אלה - תראה בה טלעד את האחראית לתשלום ההחזר לטלעד. במסגרת זו דורשת טלעד כי הרשות השנייה תחזיר לה לאלתר את חלקה בדמי הזיכיון האמורים בצירוף הפרשי ריבית והצמדה, זאת כאמור תוך 7 ימים.

לטענת טלעד, בעקבות הפרסומים בדבר מתן פטור לערוץ 10 ממחוייבויותיו להשקעה בסרטי קולנוע בסך 26 מיליון שקל - אין כל בסיס והצדקה לדרוש ממנה לקיים את מחוייבויותה השוליות בעניין זה, כאשר ידוע שגם זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת אינן מקיימות את מחוייבויותיהן בתחום הקולנוע. במסגרת זו דורשת טלעד כי בד-בבד עם אישור ההקלות לערוץ 10, תורה הרשות על השבת כלל מכתבי ההתחייבות והערבות הבנקאית לטלעד.

בנוסף, דורשת טלעד כי הנושאים יובאו לאישור מועצת הרשות השנייה במסגרת אותה ישיבה בה ידונו בהסדר משרד האוצר, התקשורת והרשות השנייה בעניין ערוץ 10, אשר צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב.

יש לציין כי אתמול הבהיר ערוץ 10, באמצעות עו"ד יורם בונן המייצג אותו, כי שאלת מחוייבותה של ישראל 10 להשקעה בסרטי קולנוע כבר נדונה בהרחבה בחוות-דעת שהוגשה מטעמה של ישראל 10, ואשר מסקנותה החד-משמעית היתה כי ישראל 10 אינה מחויבת להשקעה בסרטי קולנוע.

עוד הבהירה ישראל 10 במכתב שנשלח ליו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, ולמנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, כי "טענותיה של ישראל 10 בהקשר זה תלויות ועומדות גם בפני בית המשפט הגבוה לצדק, במסגרת תגובתה לעתירת איגודי המפיקים והבימאים".

מהרשות השנייה נמסר: "קיבלנו את המכתב, והנושא נמצא בבדיקה".