מנכ"ל חבר: "אנחנו משיגים בדרך-כלל 10%-12% הנחה בנדל"ן, והפעם השגנו 15% בנתניה ו-20% ברמת-אביב"

שחר תורג'מן בראיון פרישה בלעדי ל-G: "יבואני טויוטה ומאזדה אומרים לנו 'מסתדרים בלעדיכם'" ■ "פעם כל אחד יכול היה להשיג הטבות, אבל כשההנחה מגיעה לכל עם ישראל זה כבר לא משתלם לספקים" ■ וגם: 9% הנחה באל-על ו-100 אלף ש' הלוואה בריבית פריים+1%: 5 הטבות לדוגמה

"אנחנו משיגים בדרך כלל 10%-12% הנחה בתחום הנדל"ן, והפעם יצא שהשגנו 15% עבור הפרויקט בנתניה ו-20% עבור הפרויקט ברמת אביב, כי סגרנו על המחיר כבר בפברואר, עוד לפני עליות המחירים של החודשים האחרונים. הביקוש היה מדהים - 1,300 איש נרשמו להגרלה שקיימנו, ועל כל עמית חבר שקיבל את הזכות לרכוש דירה, יש שניים שמחכים לאפשרות שיבטל". כך מתייחס למכירה המרוכזת והמדוברת של גינדי השקעות לפני שבוע שחר תורג'מן, מנכ"ל "חבר", בראיון שיפורסם הערב במלואו במגזין G.

תורג'מן, 42, סגן-אלוף המכהן כראש ענף תנאי שירות בצה"ל, משמש מתוקף תפקידו גם כמנכ"ל חבר משרתי הקבע והגמלאים, המשרת מאה אלף בתי אב מקרב מערכת הביטחון, מגלגל מחזור של למעלה משני מיליארד שקל בשנה, ונחשב למועדון הצרכנות הגדול והחזק בישראל. בין היתר חתום תורג'מן על הוצאת כרטיס אשראי חוץ בנקאי ייחודי לחברים, מכירת קופות הגמל לניהול חיצוני והרחבת תחום הביטוח בכלל. "אני תחליף לוועד עובדים", אומר תורג'מן. "מלבד הקטע שאסור לנו להתארגן, לשבות ולנהל משא ומתן על השכר, אנחנו עושים למען העמיתים שלנו כל מה שוועד עובדים נאור צריך לעשות, וזה לדאוג לרווחתם".

בשפה פשוטה, חבר משיגים להם את מבצעי ההנחות הכי טובים בשוק, החל בכרטיסים למדונה וכלה ברכב ובדירה. איך זה קורה? בחבר יודעים למנף את יתרון הגודל. פראיירים הם לא. "מה שיפה אצלנו", מחדד תורג'מן, "זה שאנחנו לוקחים את הכוח הצרכני שלנו ושמים אותו על השולחן, גם אם בצורה אגרסיבית לפעמים. גינדי, שמוכר לעמיתים שלנו פרויקטים במזרח נתניה וברמת אביב, מרוויח גם אצלנו, אבל לא כמו שהוא מרוויח אצל עם ישראל. ועדיין זה טוב לו, כי זה מאפשר לו להעיף 118 דירות בתוך שעתיים במסגרת כנס נדל"ן שלנו, בעוד שבחוץ הוא יגיע לזה בחצי שנה של עבודה.

למה שלא תפתחו את המעגל ותאפשרו לעוד סקטורים להיכנס כעמיתים? יתרון הגודל שלכם רק יגדל.

"פעם היינו ארגון פרוץ, כל אחד יכול היה להשיג הטבות של חבר. הגבהנו את החומות, אחרי שקיבלנו ביקורת מהספקים שלנו, כי כשההנחה מגיעה לכל עם ישראל זה כבר לא משתלם להם. יש גם חיסרון לגודל. יש מקומות שמתקשים לעבוד איתנו בגלל שאנחנו גדולים מדי, והם לא מסוגלים לשחוק את שיעור ההנחה שלהם בשבילנו".

מי למשל?

"נגיד יבואני רכב שמשווקים את טויוטה, מאזדה והונדה. היקף המכירות שלהם לציבור הרחב הוא כזה שהם אומרים לנו, 'אנחנו מסתדרים בלעדיכם, לא צריכים אתכם'".

ומה אתה עושה עם תשובה כזאת?

"יש לי תשע מילימטר ארוך בבית, אבל אני לא לוקח אותו למשאים ומתנים. יש כמה ספקים במדינת ישראל שאם היה אפשר לאדות את חבר, הם היו מסכימים לכך בשמחה. אני אומר לכם פייר, בלי שמץ ציניות. אם לא הייתה חבר, היה צריך להמציא אותה, כי חבר היא סוג של בנצ'מרק בעולם הצרכנות הישראלי. היא נקודת הייחוס של מה שאפשר להשיג בשוק המזון, הרכב והחשמל המקומי. על הכתפיים שלי מונחים מחירי החשמל של המדינה בתקופת החגים, כי כולם מתיישרים לפי ההנחות שלנו. להגיד שספקים מרוצים מזה? לא. אנחנו עובדים עם מי שרוצה לעבוד איתנו".

חפציבה? "היינו דקה לפני סגירה"

"כמה שאתה לא בא מוכן, אינטואיציה היא גם לא מילה גסה" אומר תורג'מן. "אינטואיציה זה להיות דקה לפני הסגירה עם חפציבה, ויו"ר הדירקטוריון שהיה אז, ירון בארי, ואני בחרנו שלא. אלקטרה קנתה את חפציבה ולא ראתה כלום. גם אנחנו לא ראינו כלום. לא יודע להסביר למה לא סגרנו עסקה, אבל משהו בתהליך לא נראה לנו. היו חסרים איזה שהם היתרים. סוג של פגם טכני שהיה ניתן להתגבר עליו, ובכל זאת לא סגרנו. דעתנו לא הייתה נוחה מהעניין הזה, יותר של בארי מאשר שלי. היינו דקה לפני סגירת עסקה עם חפציבה, חמש דקות לפני שהיא נפלה, ולא הלכנו על זה".

איך זה שאין לכם התקשרות עם מפעיל סלולר?

"עד היום לא קיבלנו הצעות מספיק טובות. כל מפעיל יצטרך לתת הנחה לעמיתי חבר שכבר נמצאים אצלו, ובעצם להפסיד עליהם, ככה שהחברות לא מתלהבות לשתף איתנו פעולה. לא מזמן באתי למשא ומתן עם אחד המנכ"לים, שאמר לי: 'אני מציע לך לא להיכנס לזה, כי כולנו מאוד אגרסיביים. אם תלך למתחרה שלי ותקבל הצעה שתגרום לחלק מהלקוחות שלי לעבור, אני אעשה מצ'ינג של ההצעה. מה שייתנו להם שמה, אני נותן להם פה. ואז לא תצליח לייצר נפח של לקוחות, ותצא לך עסקה פחות מוצלחת'.

"אמרתי לו, 'שמעתי את ההצעה שלך, אבל אני מודיע לך שאנחנו בכל זאת הולכים על זה'. הוא ישב בדופק שישים מולי, ואחרי שיצאתי והגעתי למשרד שלי, מצלצל הטלפון ומגיעה בקשה לפגישה נוספת איתם. היה ברור לו שהוא לא יכול לוותר על האפשרות. גם את עולם הדלק אנחנו מנסים להבקיע עכשיו".

חברים ומרוויחים | חמש הטבות לדוגמה במועדון הצרכנות של חבר

1. כרטיס אשראי יהלום. כרטיס האשראי של עמיתי חבר מישראכרט פטור מדמי החזקת הכרטיס, מעמלת משיכת מזומן בכל מכשירי המזומנים בכל הבנקים, ומהנחה עתידית על כל עמלה חדשה. בתקופה הקרובה רק מחזיקי כרטיס זה יוכלו ליהנות מההנחות ומההטבות של מועדון חבר. מדובר בכרטיס אשראי חוץ בנקאי, שבאמצעותו ניתן ללוות עד 100 אלף שקל בריביות נמוכות מאוד ביחס לכרטיסי אשראי חוץ בנקאיים אחרים, בשיעור של פריים פלוס 1%, לבעלי כרטיס זהב ומעלה, או פריים פלוס 2%, לבעלי כרטיס מקומי.

בנוסף ישנו כרטיס חבר של קבע, שמעניק 30% הנחה ברשתות כמו קסטרו, פוקס, הום סנטר, גולף אנד קו, עמינח וסטימצקי.

2. סבסוד בהלוואות בבנק אוצר החייל. הבנק גובה מרווח של ריבית הפריים פחות 3.6% בעבור ההלוואות המסובסדות, הנחלקות לשלושה סוגים: הלוואות רגילות, הלוואות מחליפות היוון לפורשים לתקופה של שש עד עשר שנים, והלוואות משלימות היוון לטווח של עשרים שנים.

3. קרן השתלמות בקבוצת הראל. דמי הניהול הנגבים מהעמיתים בקרן הנם בגובה של 0.26% מהצבירה לשנה, בלבד. לשם השוואה, שיעור דמי הניהול המקסימלי המותר לגבייה עומד על 2% לשנה מהצבירה, כשלקוחות פרטיים, שאינם משתייכים לארגון חזק או למקום עבודה גדול, משלמים מעבר ל-1%.

4. מבצעי מגורים בגינדי. תנאים משופרים בפרויקטים של גינדי ברמת אביב ובקריית השרון נתניה. לדוגמה: דירת 5 חדרים בשטח של 115 מטרים רבועים מרפסת של 14 מטרים רבועים, ברמת אביב תעלה כ-2.13 מיליון שקלים, ודירת גן בשטח של 130 מטרים רבועים וגינה של 242 מטרים רבועים בקריית השרון במחיר של 1.37 מיליון שקלים.

5. הנחות בשחקים. אל על מעניקה הנחה בשיעור 9%, במעמד חיוב כרטיס אשראי הנושא את לוגו המועדון, על הזמנת כרטיסי טיסה ליעדי החברה לאורך כל השנה, ובנוסף - על חבילות תיור ומבצעי הרגע האחרון שלה.