אקסלנס מתעקש: מתנפחת בועת נכסים - קנו מניות בנקים

האנליסטים ממשיכים להאמין במניות הבנקים והביטוח, אשר ירוויחו מהתנפחות בועת הנכסים המתהווה לאור הריבית הנמוכה

לפני פחות מחודש התריעו כלכלני אקסלנס נשואה מפני בועת נכסים המתפתחת בישראל בשל מדיניות ההרחבה המוניטרית של בנק ישראל. הריבית הנמוכה, הם אמרו, מנפחת בועה בשוקי המניות והנדל"ן, אך ניתן להרוויח ממנה בעיקר על ידי רכישת מניות בנקים. היום, אקסלנס מודיע על שינוי מהותי באסטרטגיית ההשקעה שלו ומגדיל באופן משמעותי את חלקן של מניות הבנקים בתיק ההשקעות.

"שילוב של אינפלציה מתגברת ושערי ריבית סופר-נמוכים מנפחים בועת נכסים מקומית, שפועלת לטובת הבנקים בכך שהיא מקטינה מאוד את שיעורי ההפרשות לחובות מסופקים ופועלת גם לטובת חברות הביטוח, שם צפויה חזרה לגבייה של דמי ניהול משתנים בטווח המיידי", אומרים הכלכלנים.

באקסלנס מכנים את אסטרטגיית ההשקעות החדשה "בטוחה", כיוון שהם מעריכים כי גם כשבנק ישראל יתחיל להעלות את הריבית, אזי הבנקים ימשיכו ליהנות מכך בשל נסיקה בהכנסות שלהם מריבית. האנליסטים ממליצים לקנות את מניות בנק לאומי ("הפריש בנדיבות לחומ"ס ולכן ירוויח במיוחד מבועת הנכסים") וגם את מניות בנק הפועלים ("ירוויח מהבועה אך לא כמו לאומי").

ב-22 ביולי החלו כלכלני אקסלנס לדבר על "בועת הנכסים" בישראל והמליצו לקנות מניות בנקים. מאז, זינק מדד הבנקים ב-9.7%. האנליסטים צופים אינפלציה של 4.2% ב-2009 - מעל ליעד של בנק ישראל (1-3%).

אקסלנס ממליץ גם על מניה נוספת - בזק - בגלל חלוקת הדיבידנדים. בזק הודיעה היום על חלוקת דיבידנד של 1.14 מיליארד שקל - כל רווחיה במחצית הראשונה של השנה. החברה אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד אגרסיבית לפיה היא תחלק מדי חצי שנה את כל רווחיה. "סביבת ריבית נמוכה תומכת מאוד במניות משלמות דיבידנדים כמו חברות התקשורת ושופרסל", אומרים באקסלנס. "הכנסות דיבידנד מושכות במיוחד עבור משקיעים בסביבת ריבית ריאלית שלילית".

מניות נוספות המומלצות על ידי אקסלנס בהמלצת "תשואת יתר" הן מגדל , הראל , סלקום , טבע , פז , שופרסל וגזית גלוב .

[להמלצות אנליסטים]