שירותי בריאות כללית מוכרת את אחזקותיה בדקלה להראל

קופת החולים תמכור 35% מחברת ביטוח הבריאות והסיעודי בתמורה ל-4.1% ממניות הראל - מה שמשקף לדקלה שווי של 410 מיליון שקל

קבוצת הראל ושירותי בריאות כללית הגיעו להסכמה לגבי מכירת מניות הכללית בדקלה להראל. הכללית, המחזיקה 35% מדקלה, תמכור את המניות להראל בתמורה להקצאת 4.1% ממניות הראל. כך נודע ל"גלובס".

העסקה משקפת שווי של 410 מיליון שקל לדקלה, כשהשווי של המניות שתקבל הכללית יהיה 145 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה תחזיק הראל בבעלות המלאה על דקלה. הסכם עקרונות בין יו"ר הראל יאיר המבורגר למנכ"ל כללית אלי דפס נחתם היום וההסכם הסופי צפוי להיחתם בימים הקרובים.

המכירה מתבצעת כמימוש הנחייה של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, ששלל את השותפות בין הראל לכללית בדקלה. מאחר והכללית היא גם הלקוח העיקרי של דקלה וגם ספק גדול, סבורים באוצר כי חברה משותפת היא פגיעה בתחרות - וכפו על הכללית את מכירת חלקה. בסוף יולי אשתקד סיכמו שירותי בריאות כללית וענתבי, כי הקופה תמכור את אחזקותיה בדקלה עד 31 יולי 2009 ובתחילת השבוע העניק ענתבי לצדדים ארכה קצרה להשלמת המגעים. את הערכת שווי לעסקה כתב פרופ' אמיר ברנע.

דקלה היא חברת ביטוחי בריאות וסיעוד שנמצאת בבעלות הראל (65%) והכללית (35%). החברה סיימה את שנת 2008 ברווח של 42 מיליון שקל והיקף הפרמיות השנתי שלה עמד על 559 מיליון שקל. הראל בבעלות משפחת המבורגר היא קבוצת הביטוח השלישית בגודלה ומובילה את שוק הבריאות.

הראל השקעות