אזהרת רווח לביגבנד: המניה איבדה 20% במסחר המאוחר

ביג בנד צופה הפסד ברבעון הבא, למרות שברבעון השני, עקפה את הצפי ודיווחה על רווח מתואם של 9 סנט למניה, גבוה פי 3 מציפיות השוק ■ מריל לינץ' חתכה את תחזית הרווח השנתית ל-30 סנט למניה

ביגבנד הישראלית, המפתחת נתב לשירותי מולטימדיה, המשמש לסנכרון והעברה של תכני וידאו, אודיו ונתונים ברשתות פס רחב, הציגה אתמול, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, רווח נקי שעקף את צפי האנליסטים, אך אמרה כי האטה בקצב ההזמנות עלולה לגרור אותה להפסד ברבעון השלישי. כתוצאה, המניה איבדה 20% במסחר המאוחר.

עבור הרבעון השני, החברה הרוויחה 3.1 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, לעומת 1.2 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, ברבעון השני של 2008.

ללא פריטים חד-פעמיים, ביגבנד הרוויחה 9 סנט למניה. בשורה העליונה, ההכנסות ירדו ב-9% ל-39 מיליון דולר. אנליסטים ציפו לרווח של 3 סנט למניה (ללא פריטים), על הכנסות בהיקף 41.5 מיליון דולר.

במבט קדימה, החברה צופה הפסד מתאם של 13-15 סנט למניה ברבעון השלישי, על הכנסות בהיקף 20 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 6 סנט למניה, על הכנסות של 45.8 מיליון דולר.

מריל לינץ' פרסם עדכון סקירה למניית ביגבנד בעקבות הדו"חות, בו הם כותבים כי התחזית המאכזבת של החברה היא בשל האטה בווריזון , אחת מהלקוחות הגדולים של ביגבנד, וכן מסוגיות תזמון הקשורות בהכרת הכנסות מחוזים חדשים מסויימים.

בבית ההשקעות מצפים ללחצים על המניה, אך שומרים המלצתם על "קנייה", לאור ציפייה להתאוששות ברבעון הרביעי ועמדתה המובילה של החברה בשוק ה-SDV. כמו כן, מוסיפים האנליסטים מוצרים חדשות, כמו פתרון ה-MSP2000, יסייעו להחזיר ב-2010 את המומנטום בקרב לקוחות קיימים וחדשים.

האנליסטים חותכים משמעותית את תחזיותיהם - הרווח השנתי למניה פרופורמה נחתך ב-30 סנט למניה בודדת, ולשנת 2010 - ל-14 סנט למניה, לעומת 37 סנט בתחזיתם הקודמת.