תנובה מחלקת דיבידנד: מבטח שמיר תקבל 117.8 מיליון שקל מתוכו

בעקבות חלוקת הדיבידנד יקטן חלקה של חברת האחזקות הערבות לקבוצת המזון ל-802 מיליון שקל

תנובה תחלק מחר (ה') דיבידנד במזומן - כך עולה מדיווח של חברת האחזקות מבטח שמיר לבורסה. ועד ההנהלה של האגודה השיתופית חקלאית לתעשיות מזון החליט על החלוקה אתמול (ג') בערב.

הדיבידנד יחולק מחר בסכום כולל של 570 מיליון שקל, סכום חריג בהיקפו ביחס לדיבידינדים שחילקה תנובה בעבר, ואשר עמדו על כ-40-45 מיליון שקל כל פעם.

זו הפעם הראשונה שהחברה מחלקת דיבידנד תחת מבנה השליטה החדש - קרן ההון הפרטי אייפקס המנוהלת בידי זהבית כהן, ומבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר (34.2%). השתיים מחזיקות במשותף ב-76.7% מתנובה, וחלקה הספציפי של מבטח שמיר בתנובה הוא 20.7%.

מבטח שמיר תקבל 117.8 מיליון שקל מתוך כלל הדיבידנד שיחולק מחר. מבטח שמיר מחזיקה בחברות נדל"ן, טכנולוגיה ותעשייה, בהן דיגל , גילת לוויינים , אלביט מערכות ראייה , סולבר ותפרון .

בעקבות חלוקת הדיבידנד יקטן חלקה של חברת האחזקות הערבות לקבוצת המזון ל-802 מיליון שקל. טרם ההפחתה עמד סכום הערבות על 934 מיליון שקל, והוא מיועד להבטיח את אופציית המכר (PUT) לבעלי מניות אחרים בקבוצת המזון.

על-פי נתוני סטורנקסט, תנובה המשיכה להיות ספק המזון והמשקאות המוביל בישראל בשוק מוצרי הצריכה השוטפת מבחינת נתח שוק גם במחצית הראשונה של 2009. עם זאת, נתח השוק שלה ירד ל-18.9% במחצית הראשונה השנה לעומת 19.1% במחצית המקבילה אשתקד.

תנובה, המובילה את השוק, סבלה במחצית השנה ממשבר האיכות של מעדנות, שבמסגרתו נעדרו מוצרי מעדנות מהמדפים למשך 3 חודשים. גם העובדה שמעדנות חזרה לשלוט בקטגוריה ביוני לא הצליחה לגשר על הפער, זאת למרות העלייה שרשמה החברה בתקופה זו בכל יתר תחומי פעילותה.