וול סטריט התממשה: הנאסד"ק איבד 0.9%; AIG זינקה 60.4%

גלובס tv ADP: השוק הפרטי איבד יותר משרות מהצפי, מדד מנהלי הרכש ירד יותר מהצפי ■ ה-S&P 500 איבד 0.3% והדאו ג'ונס 0.4% ■ טאואר זינקה ב-11.3% - חתמה חוזה חדש ■ טבע איבדה 2.5% למרות סקירה אוהדת

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, על רקע נתוני המאקרו שפורסמו לפני ואחרי פתיחת המסחר. ירידות השערים שנרשמו מוקדם יותר, לאחר פרסום נתון התעסוקה המקדים, התגברו לאחר פרסומם של שני נתונים נוספים - ההזמנות ממפעלים ומדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים.

המדדים המובילים איבדו בסיום 0.3%-0.9% בהובלת מדד הנאסד"ק, ששב וירד מתחת לרמת ה-2,000 נקודות, אותה עבר בימים האחרונים בראלי שנרשם בבורסה מעבר לים. גם ה-S&P 500 ירד אך הצליח לסיים מעל ל-1,000 נקודות.

מגזרי הדשנים בלט דווקא לחיוב, על רקע סקירה אופטימית של גולדמן זאקס על הסחורות, ולאחר דו"חות אגריום, שעקפה את צפי האנליסטים. מגזר נוסף שבלט לטובה, הוא מגזר הטכנולוגיה, לקראת פרסום דו"חות רבעוניים מחברות ענק, דוגמת סיסקו. גם מניות ישראליות שנסחרות מעבר לים צפויות לפרסם היום את הדו"חות - כמו אורמת, גיוון, אודיוקודס ועוד.

חברות במדד ה-S&P 500 עדיין צועדות לקראת קביעת שיא - רבעון 8 ברציפות של קיטון ברווחים. בממוצע, הרווח למניה ירד ב-32%. ע"פ סוכנות "בלומברג", אנליסטים צופים ירידה של 31% ברווחי הרבעון השני ושל 2% ברווחי הרבעון הנוכחי, השלישי. ובעוד שהרווחים מצטמצמים, התוצאות עקפו את צפי האנליסטים ב-9.6%, בממוצע.

לפני פתיחת המסחר פורסם נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש יולי, כדו"ח מקדים לנתוני התעסוקה הממשלתיים שיפורסמו ביום ו' הקרוב. הנתון הצביע על אובדן של יותר מקומות עבודה מהסקטור הפרטי לעומת הציפיות. הנתון מהווה ביטוי נוסף לכך ששוק העבודה בארה"ב נותר חלש למרות התמתנות המשבר.

על פי ההערכות, ביום ו' נתון התעסוקה יראה כי מספר המועסקים במגזר הלא חקלאי ירד ביוני ב-275 אלף משרות, מספר זה צפוי להיות הנמוך ביותר שנרשם בארה"ב מאז אוגוסט. "המשך צמצום מספר המשרות מעיד על כך ששיעור האבטלה ימשיך לעלות בזמן הקרוב ואכן, הציפיות הן שהנתון לגבי חודש יולי יעלה מ-9.5% ל-9.6%", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

כאמור, לאחר פתיחת המסחר פורסמו עוד שני נתונים שמשפיעים על כיוון המסחר היום, מדובר על נתון ההזמנות ממפעלים לחודש יוני ומדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים (ISM). מדד מנהלי הרכש ירד ביולי יותר מהפצי, בעוד שההזמנות ממפעלים הפתיעו ביוני ורשמו עלייה, לעומת צפי האנליסטים בוול סטריט לירידה.

דאו-ג'ונס ירד ב-0.42% ל-9,280 נק' ■ S&P 500 איבד 0.3% ל-1,002 נק' ■ נאסד"ק נחלש ב-0.9% ל-1,992 נק'

זירת המאקרו

ב-15:15, שעון ישראל, פורסם, כאמור, נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש יולי, לפיו - 371 אלף משרות אבדו מהשוק הפרטי, לעומת צפי לירידה של 350 אלף. הנתון לחודש יוני עודכן לירידה של 463 אלף מ-473 אלף.

ב-17:00 ההזמנות ממפעלים לחודש יוני הפתיעו ועלו ב-0.4%, לעומת הצפי לירדה של 0.8%. הנתון מהחודש הקודם עודכן לעלייה של 1.1% במאי, מפרסום קודם של עלייה של 1.2%.

מדד מנהלי הרכש ירד ביולי ל-46.4 נקודות, לעומת הצפי המוקדם כי יירד בשיעור מתון יותר ל-48 נקודות, לאחר קריאה של 48.8 נקודות ביוני. עם זאת, נציין, הנתון מהחודש הקודם עודכן כלפי מטה ל-47 נקודות ביוני, כך שהירידה הנוכחית מתונה יותר.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בספטמבר סיים בעלייה של 0.8% או 55 סנט, ל-71.97 דולר לחבית, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק. דו"ח המלאים השבועי שפירסמה סוכנות האנרגיה, הראה כי מלאי הנפט עלו ב-1.7 מיליון חביות בשבוע החולף שהסתיים ב-31 במאי, ל-349.5 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה במלאי של 1.5 מיליון חביות. הדו"ח הראה ירידה של 1.1 מיליון חביות במלאי תזקיקי הנפט.

מניות בכותרות

אגריום עקפה את צפי האנליסטים עם רווח של 2.35 דולר למניה לעומת צפי ל-1.81 ד' למניה החברה צופה לעתיד צמיחה יציבה בהכנסות.

מעניין לעניין באותו עניין, כלכלני גולדמן זאקס צופים כי התמונה של מחירי האשלג והנפט תשתנה מקצה לקצה ב-2010. הבנק מתריע מפני מחסור עולמי בסחורות בשנה הבאה, מחסור שיביא לעלייה במחירים, כפי שקרה ב-2008. האנליסטים אומרים כי תכניות התמרוץ הכלכליות יחזירו את כלכלת העולם לצמיחה מואצת, כך ש"חברות כמו פוטאש , מוזאיק , מונסנטו וסינופט ממוצבות היטב ליהנות מכך".

AIG רשמה זינוק של עשרות אחוזים, במחזור גבוה. החברה טרם פירסמה את תוצאותיה הכספיות, ובשוק מעריכים כי היא תרשום רווח לאחר מספר רבעונים של הפסדים. אנליסטים בוול סטריט צופים לה רווח תפעולי של 1.31 דולר למניה.

קונצרן פרוקטר אנד גמבל סיכם את הרבעון הפיסקלי הרביעי שלו, כשהרווח ירד ב-18% ל-2.5 מיליארד דולר או 80 סנט למניה - מעט מעל לצפי האנליסטים שציפו לרווח של 79 סנט למניה.

אנליסטים צופים כי הרווח למניה של סיסקו , שתדווח לאחר הנעילה, ברבעון הפיסקלי הרביעי שלה, נפל ב-30% ל-28 סנט.

מיקרוסופט הסכימה לשכור לא פחות מ-400 עובדים של יאהו ברגע שתתחיל השותפות בין השתיים. בנוסף, היא הסכימה לשלם ליאהו 150 מיליון דולר במהלך 3 שנים, במטרה לעזור לה לכסות עלויות הכרוכות בהתחלת השותפות.

גוגל רוכשת את ON2 (סימול ONT) טכנולוגיות תמורת 106.5 מיליון דולר, בעסקת מניות. גוגל אמרה כי הרכישה תשפר את איכות הוידאו במנוע החיפוש, וכי היא צפויה להיסגר ברבעון הרביעי השנה.

קראפט פודס , החברה במועדון הדאו ג'ונס היוקרתי, אמנם העלתה אמש את תחזית הרווח לשנה כולה, אך הכנסות הרבעון השני החטיאו את צפי האנליסטים.

ישראליות מעבר לים

ברקליס מצמיד לטבע את מחיר היעד הגבוה אי פעם, 65 דולר. בנק ההשקעות הבריטי מעדיף את טבע כהשקעה המועדפת עליו בשוק הגנריקה - ממליץ "משקל יתר" במחיר יעד חסר תקדים.

לאחר הנעילה, אורמת טכנולוגיות צפויה להציג רווח של 28 סנט למניה ברבעון השני, בדומה לרבעון המקביל. מנגד, הרווח למניה של גיוון אימג'ינג צפוי, ע"י 5 אנליסטים, לזנק ב-200% ל-6 סנט.

אלון USA תסכם גם היא את הרבעון השני לאחר הנעילה, כש-6 אנליסטים צופים צמצום של 74% בהפסד למניה ל-33 סנט, ולעומתה, אודיוקודס צפויה לעבור להפסד למניה, של סנט בודד.

איסיטל סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 15% בהכנסות ל-5.7 מיליון דולר. החברה עברה לרווח של 51 אלף דולר, לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר אשתקד.

ביגבנד הישראלית הציגה אתמול, לאחר נעילת המסחר, רווח נקי שעקף את צפי האנליסטים, אך אמרה כי האטה בקצב ההזמנות עלולה לגרור אותה להפסד ברבעון השלישי. כתוצאה, המניה איבדה 20% במסחר המאוחר.

טאואר הודיעה על חוזה חדש עם חברה בקוריאה. לפי ההערכות בשוק, החוזה נאמד במיליוני דולרים בשנה.

היום יוגשו ההצעות הסופיות לרכישת פרטנר ; קרן פרמירה הצטרפה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]