סגן שר האוצר במכתב תמיכה בנסרדישי: "עושה עבודת קודש"

על רקע הפרסומים כי שר האוצר יובל שטייניץ מתכוון להחליף את מנהל רשות המסים - הוציא סגן שר האוצר איציק כהן מייל לעובדי רשות המסים, בו הוא מביע תמיכה ביהודה נסרדישי בעקבות "ניסיון לפגוע בשמו הטוב"

על רקע הפרסומים כי שר האוצר, יובל שטייניץ, עוסק באחרונה באינטנסיביות באיתור מחליף למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי - הוציא סגן שר האוצר והאחראי על רשות המסים, איציק כהן, מייל לעובדי רשות המסים, ובו הוא מביע תמיכה בנסרדישי בעקבות "ניסיון לפגוע בשמם הטוב של מנהל רשות המסים ובכירי הרשות".

במכתבו לעובדים מיום ה-23 ביולי, שהגיע לידי "גלובס", כותב כהן: "ימים לא קלים עוברים על רשות המסים. מזה קרוב ל-3 שנים שנמצאת נושאת המטוסים הזו עמוק בלב ים אחרי שעברה סערה גדולה, והיא חותרת להגיע לחוף מבטחים. בכירי רשות המסים, שלקחו על עצמם לנווט את הספינה בתקופה קשה זו, קיבלו על עצמם עול כפוי-טובה, אבל חשוב מאין כמוהו לכלכלתה של מדינת ישראל - ודאי בתקופה קשה זו.

"בימים האחרונים אנו עדים לניסיון לפגוע בשמם הטוב של מנהל רשות המסים ובכירי הרשות. דבר זה אינו מקובל עלינו בלשון המעטה. אני רוצה להביע את תודתי להנהלת רשות המסים והעומד בראשה ולעובדיה המסורים, שעושים עבודת קודש בימים רגילים בכלל ובתקופה סוערת זו בפרט".

גורמים מטעמו של שטייניץ מגששים בשבועות האחרונים בקרב מספר מועמדים אפשריים להחליף את נסרדישי. ל"גלובס" נודע כי בין היתר נעשתה פנייה לרואי חשבון בכירים ממשרדי ה"ביג 4", וכן נעשתה פנייה לפרופ' ישי בר, מומחה למסים ומרצה באוניברסיטה העברית, שקיבל הצעה להתמנות לתפקיד, לאחר פרשת המינויים ברשות המסים.

כמו כן, נעשתה פנייה גם למשה טרי, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך, וככל הידוע גם ליעקב בורובסקי, לשעבר יועץ למבקר המדינה בנושא שחיתות ציבורית.

ככל הידוע, הכוונה היא להוביל מהלך למינוי מנהל חדש לרשות המסים עד סוף השנה. נסרדישי עצמו אמר באחרונה כי החוזה שלו הוא עד מארס 2011, וכי "לא ידיחו אותי".

עוד נודע כי נסרדישי זימן ליום חמישי הבא את הנהלת הרשות לכינוס שלא מן המניין, כלומר שאינו במסגרת ישיבות ההנהלה השבועיות.