תמיר פישמן מאשרת: נחתם מזכר הבנות למכירת קופרגייט

קרן תמיר פישמן, בעלת המניות הגדולה בקופרגייט (30%) אישרה את הפרסום ב"גלובס" כי מלאנוקס לקראתה רכישה בכ-200 מיליון דולר ■ אלדד תמיר: האקזיט לא הפתיע אך "הוא עוד לא הסתיים"

קרן תמיר פישמן, בעלת המניות הגדולה בקופרגייט (30%) אישרה היום (ד') את הפרסום אתמול ב"גלובס" כי חברת מלאנוקס לקראתה רכישתה בכ-200 מיליון דולר. הפרסום עצמו גרם למניית מלאנוקס, מפתחת השבבים לתקשורת בין משאבי מחשוב ארגוניים, לאבד כ-17% משוויה, בעוד מניית תמיר פישמן, טיפשה היום בכ-25%.

על פי ההודעה שהוציאה הקרן, "נחתם מזכר הבנות בלתי מחייב בין קופרגייט ואחד הרוכשים הפוטנציאלים לפי שווי חברה של כ-200 מיליון דולר". בתמיר פישמן הדגישו כי "נכון למועד הדיווח מזכר הבנות זה אינו בתוקף". עם זאת, מדגישים בתמיר פישמן כי "קופרגייט עשויה להמשיך במגעים בקשר עם רכישתה האפשרית על ידי רוכשים פוטנציאלים".

העסקה, כפי שפורסם אתמול, אמורה להתבצע לפי שווי של קרוב ל-200 מיליון דולר במזומן ובמניות ופרטיה המדויקים יסגרו בין החברות לקראת סוף החודש. תמיר פישמן ליוותה את קופרגייט כמעט מהיום הראשון להקמתה בשנת 2000 והשקיעה בה סך הכל כ-9 מיליון דולר. לצד תמיר פישמן השקיעו בחברה גם קרנות ההון סיכון אתגר, כרמל, מוטורולה ונצ'רס, טכננופלס ו-ETV. במונחי הקרנות מדובר באקזיט מוצלח למדי, אם כי לא שאפתני כפי שקיוו לו.

בחודשים האחרונים פרסמה תמיר פישמן מספר הודעות לגבי מהלכים אסטרטגיים אותם שוקלת קופרגייט, ההחזקה העיקרית של קרן ההון סיכון מבין חברות הפורטפוליו שלה. קופרגייט בדקה במשך השנתיים האחרונות, בהן הפכה לרווחית, דרך להנזיל את האחזקות של בעלי המניות: בתחילה באמצעות הנפקה לפי כ-500 מיליון דולר ולאחר מכן באמצעות רכישה לפי שווי נמוך בהרבה.

גם צורן התעניינה

עוד נודע כי בין החברות ששקלו לרכוש את החברה הייתה גם חברת שבבים ישראלית נוספת - צורן. הסינרגיה של קופרגייט עם צורן הייתה מוצלחת יותר, לפחות במקרה הטכנולוגי-עסקי, מאשר עם מלאנוקס מכיוון שגם קופרגייט וגם צורן פונות לצרכן הביתי ולא לצרכן הארגוני כפי שפונה מלאנוקס.

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן, אמר היום (ד') ל"גלובס" כי "ליווינו את קופרגייט מרגע הקמתה, כשמנתה שלושה עובדים. היינו חברת ההון סיכון הראשונה שהשקיעה בה כסף, ובמשך תקופה ארוכה גם היחידה, כיוון שמשקיעים אחרים לא גילו בה עניין. בתקופה מסוימת, כשאחד היזמים עזב, ניהל אותה מטעמנו שי שאול. היו לנו לא מעט אקזיטים בעבר, מודם ארט, כרומטיס ו-Native Networks". לשאלה האם האקזיט של קופרגייט הפתיע את הקרן, אמר תמיר כי האקזיט לא הפתיע אך "הוא עוד לא הסתיים".

ראיון בלעדי עם אלדד תמיר על בית ההשקעות ועל הפרידה מדני פישמן יתפרסם מחר במוסףG .