מקורות וקרן BDB השקיעו ברוטק - יבצע פיילוט להתפלת מים מליחים

השקיעו 200 אלף דולר בחלקים שווים בסטארט-אפ מחממת אשקלון (את"י) ■ אם הפיילוט יצליח, הוא יהווה עבור הטכנולוגיה מעין תו תקן מול גופי תשתיות בעולם כולו

חברת מקורות וקרן ההשקעות BDB השקיעו 200 אלף דולר בחלקים שווים בסטארט-אפ ROTEC Reverse Osmosis Technology)) מחממת אשקלון (את"י).

חשיבותה של ההשקעה הזו בכך שהיא פותחת לרוטק פתח לפיילוט באתרי מקורות, שאם יצליח יהווה עבור הטכנולוגיה מעין תו תקן מול גופי תשתיות בעולם כולו.

המיזם של רוטק נעשה בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת קולורדו שבארה"ב והאוניברסיטה ההאשמית בירדן.

BDB, קרן ההשקעות בקלינטק ובציוד רפואי של רוני בירם וגיל דויטש (המייסדים ויושבי הראש של בית ההשקעות אקסלנס) ושל אבי ברודר, השקיעה בחברה בהתאם לאסטרטגיה שלה לבצע השקעות בשלבים מאוד מוקדמים.

ההשקעה נעשתה לצורך פיתוח טכנולוגיה חדשנית לשיפור תהליך התפלת מים מליחים בשיטת האוסמוזה ההפוכה טכנולוגיה שצפויה להעלות את יחס ההשבה של מים מליחים, כלומר לייצר יותר מים מכל קוב ולהוריד את עלויות התהליך.

ההתקשרות נעשתה באמצעות חטיבת ווטק של מקורות, בניהול יניב ברטלה, הפועלת כמרכז לקידום יזמות טכנולוגית, שיתופי פעולה והשקעות. החטיבה מתפקדת למעשה כזרוע ההשקעות התאגידית של מקורות. מנכ"ל רוטק הוא נועם פרלמוטר, ומנהל אשכול חברות הקלינטק של את"י הוא רפי נבו.

הטכנולוגיה של החברה צפויה להגיע לשלב של ניסוי בטא באתרי מקורות בתוך חצי שנה. גורם המקורב לחברה מסר, כי בעקבות ההשקעה, בוחנות קרנות הון סיכון מקומיות וזרות את החברה לצורך השקעה.