ארה"ב: הרשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק נאסרו לשימוש במרינס

הגלישה ברשתות חברתיות תהיה מותרת אך ורק לצרכים מבצעיים דוגמת עריכת חקירות, הפצת ידיעות חדשותיות וגיוס כוח-אדם ■ עם זאת, חיילי המרינס יכולים לגלוש ברשתות חברתיות ממחשביהם האישיים

הפנטגון הורה לאנשיו לבצע בדיקה מקיפה בנושא השימוש ברשתות חברתיות דוגמת טוויטר ופייסבוק בצבא האמריקני.

גורמים במערכת הביטחון האמריקנית מסרו השבוע כי מטרתה של בדיקה זו היא לאתר סכנות אפשריות העלולות לנבוע משימוש של אנשי צבא ברשתות החברתיות.

השימוש באתרים פופולריים ברשת רווח בזרועות רבות של הצבא האמריקני, והוא נועד בעיקר לאיתור מועמדים פוטנציאליים לשירות בו ולמלחמה בתעמולה המופצת באתרים אלה על-ידי ארגונים כמו אל-קאעידה והטליבאן.

"אמצעי התקשורת הללו יעילים בתחומים כמו גיוס כוח-אדם, יחסי ציבור ושיפור איכות החיים של החיילים המשרתים בצבא", אמר ויליאם לין, סגן שר ההגנה האמריקני, בעת שהורה על ביצוע הבדיקה, "ועם זאת, ישנם סיכונים רבים הכרוכים בשימוש רחב-היקף בשירותים מבוססי אינטרנט, ועלינו להבין אותם ולצמצמם ככל האפשר".

בפנטגון אין הוראה גורפת לאסור שימוש ברשתות חברתיות במחשבי הצבא, אך חלק לא מבוטל ממערכת הביטחון האמריקנית החליטה על איסור שכזה באופן עצמאי. במרינס, למשל, נהוג זה זמן רב לאסור על אנשי הצוות לגלוש ברשתות חברתיות ממחשבים של הצבא, וביום שני האחרון פורסם מזכר הנותן תוקף רשמי לאיסור זה.

הגלישה ברשתות חברתיות תהיה מותרת אך ורק לצרכים מבצעיים דוגמת עריכת חקירות, הפצת ידיעות חדשותיות וגיוס כוח-אדם. עם זאת, חיילי המרינס יכולים לגלוש ברשתות חברתיות ממחשביהם האישיים.