ICQ מתרחבת לשוק הרוסי; תשתף פעולה עם Yandex

החברה השיקה מוצר משותף לה ולמנוע החיפוש הרוסי Yandex שיאפשר חיפוש מתקדם וצפייה בתכנים שונים

חברת המסרים המידיים ICQ ממשיכה להתרחב בשוק הבינלאומי ומעמיקה את עסקיה בשוק הרוסי באמצעות השקת מוצר משותף לה ולמנוע החיפוש הרוסי Yandex. המוצר החדש, פרי פיתוח ישראלי, מותאם לצרכי הקהילה הרוסית ויאפשר חיפוש מתקדם וצפייה בתכנים שונים אשר יסופקו על ידי Yandex.

המוצר יאפשר למשתמשי ICQ להקליד שאילתות חיפוש במנוע החיפוש, ולקבל מידע תוך כדי שיחה, כמו גם לצפות בתכנים שונים כגון עדכוני חדשות, מזג אויר ובלוגים.

Yandex הוא מנוע החיפוש המוביל ברוסיה, כאשר על פי קומסקור ו-TNS , כ-80% מכלל משתמשי האינטרנט ברוסיה משתמשים במנוע זה, כמו גם בשירותים נוספים שהאתר מספק, כגון שירותי מפות, חדשות ואי-מייל.

לדברי שרגא מור, סמנכ"ל ICQ, "ICQ גאה להיות אחד המותגים המובילים בשוק הרוסי. עם קהל של מיליוני משתמשים מרוצים, שירות המסרים המיידים של ICQ מהווה מוקד משיכה גם למותגים נוספים, ושיתוף הפעולה עם Yandex - מותג מוביל בשוק החיפוש הרוסי - הוא אך טבעי לחיזוק ההיצע המוצרי ושאר השירותים למשתמש".

מוצרי ICQ נוספים שהושקו בעבר ברוסיה כוללים את ICQ TV (ערוץ טלוויזיה מקוון), ICQ קלאב (כרטיס מועדון למשתמשי ICQ), ו-ICQ ZONES (מסך הכניסה לתוכנת המסרים). על פי החברה, קהילת המשתמשים של UCQ מונה כ-42 מיליון איש ברחבי העולם, והתוכנה זמינה ב-17 שפות.