פרוטקציה מהנשיא פרס? יסייע ברכישת חיסון לשפעת החזירים

הנשיא מכיר את בעלי החברה שמוכרת חיסונים וציין כי ישמח לשגר איגרת מיוחדת לחברה המייצרת ■ כידוע, החיסון עדיין לא מוכן אבל רשימת ההמתנה ארוכה כשבין השאר ממתינות לחיסון ארה"ב בריטניה וצרפת

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן נפגש היום (ה') עם נשיא המדינה שמעון פרס, ועידכן אותו בנושא התמודדות מערכת הבריאות עם שפעת החזירים. בין השניים נדונו הסוגיות הנוגעות לרכישת חיסונים, להערכות מערכת הבריאות בישראל להתפשטות השפעת וכן להערכות בנושא השפעת העונתית .

סגן השר ליצמן הדגיש בפני הנשיא פרס את חשיבות קידומה של מדינת ישראל ברשימת ההמתנה לרכישת חיסונים. כידוע, החיסון עדיין לא מוכן אבל רשימת ההמתנה ארוכה כשבין השאר ממתינות לחיסון ארה"ב בריטניה וצרפת.

מתברר כי נשיא המדינה מכיר את בעלי החברה שמוכרת חיסונים ולפיכך ציין בפני סגן השר כי ישמח לשגר איגרת מיוחדת לחברה המייצרת על מנת לקדם ולהדגיש את חשיבות מקומה של ישראל ברשימת ההמתנה לרכישת החיסונים עבור קבוצות הסיכון.

הנשיא פרס אמר כי בריאותם של אזרחי ישראל צריכה להיות בעדיפות העליונה בפעולותיהם של משרדי הממשלה ומשרד הנשיא. "בכוונתי לפעול בדחיפות, ולפנות באופן אישי ליצרני חברות החיסונים כדי לאפשר הקצאה של חיסונים לאוכלוסיה בסיכון".

סגן שר הבריאות ליצמן אמר: "אני מודה לנשיא המדינה על נכונותו לסייע ועל תמיכתו בנושא ומקווה שהעניין יוסדר לרווחתם ובריאותם של אזרחי ישראל".