מי ישלוט בדפי זהב? המוסדיים מחכים לפתרון בעיית המס

אם תיפתר הבעיה, המשקיעים הפוטנציאלים יחזרו לשולחן המו"מ

עדיין לא נסתם הגולל על העברת השליטה בדפי זהב, לאחר ששני הגופים שנותרו במרוץ על רכישת השליטה בחברה משכו את הצעותיהם. בעקבות בעיית מיסוי שהתעוררה, קרן סקיי, בשיתוף קרן בראשית, וצביקה בארינבוים שהתעניינו בחברה, משכו את ההצעות, בהן הציעו למחזיקי האג"ח המרה של חלק מהחוב למניות, לפי שווי של כ-300 מיליון שקל בלבד.

בעיית המיסוי התעוררה עקב בדיקות חשבונאיות שערכו קרן סקיי ובארינבוים, וחוות דעת שקיבלו מפירמת הרו"ח דלויט בריטמן אלמגור. חבות המס נובעת ממשטר המס שחל עד היום בחברה, שנחשבת כחברת אחזקות. בנוסף, המרת חוב למניות יוצרת לחברה רווח הון. ההערכות הן, כי גובה המס עשוי לנוע בין כמה עשרות מיליוני שקלים לכ-100 מיליון שקל, מה שמעמיד שווי נמוך יותר לחברה. בכל מקרה, נראה כי בעלי האג"ח עומדים כעת בפני שוקת שבורה, שכן לאור סוגיית המס, נראה כי דפי זהב שווה הרבה פחות ממה שחשבו.

למרות בעיית המס, מחזיקי האג"ח נאותו לאפשר למשקיעים להגיש הצעות חדשות המתמחרות את חבות המס. נשקלה גם האפשרות שמחזיקי האג"ח ישפו את המשקיעים בסכום המס או בחלקו, אולם אפשרות זו אינה מקובלת על מחזיקי האג"ח.

חובה של דפי זהב מסתכם בכ-500 מיליון שקל, מהם 350 מיליון שקל למחזיקי האג"ח והשאר לבנק הפועלים. לפני כחצי שנה נקלעה החברה בניהול ניר למפרט לקשיים, והודיעה לנושיה כי אינה עומדת בהתניות הפיננסיות ובפירעון תשלומי האג"ח.